Přidáte se k nám?
Pět hvězdiček pro Seat Leon
Uspěl i v přísnějších podmínkách testů Euro NCAP
Zcela nový Seat Leon obdržel od nezávislé organizace Euro NCAP pětihvězdičkové hodnocení bezpečnosti. Výsledek je oceněním úspěšného vývoje modelu Leon, jehož cílem bylo vytvořit jedno z nejbezpečnějších vozidel na trhu.
Organizace Euro NCAP přitom používá od roku 2020 ještě přísnější zkušební metodiku. Klíčovou změnou v testech Euro NCAP pro rok 2020 je zavedení čelního střetu jedoucího vozu s pohybující se překážkou, který nahradil náraz do deformovatelné bariéry s mírným přesazením. Tento test pomáhá organizaci lépe hodnotit ochranu cestujících uvnitř vozu a účinnost přední deformační zóny.
Nejedná se o jedinou změnu v metodice testování. Vylepšené boční nárazy zahrnují změny rychlosti a hmotnosti při bariérovém testu, čímž se zvýšila jeho náročnost. Euro NCAP navíc poprvé zkoumá při bočním nárazu také ochranu spolujezdce vpředu, přičemž se zaměřuje na potenciální kontakt mezi ním a řidičem.
Organizace Euro NCAP klade důraz rovněž na nejnovější generaci systémů pro prevenci nehod a asistentů. Pro hodnocení technologie AEB (autonomní nouzové brzdění) se používají nové simulace dopravních situací včetně rizika kolize při couvání a otáčení se na křižovatce. Součástí hodnocení bezpečnostních asistentů je také testování systémů sledování pozornosti řidiče, které detekují jeho únavu a rozptýlení pozornosti.
„Jsme extrémně hrdí, že nový Seat Leon dosáhl v různých variantách – jako pětidveřový hatchback i rodinné kombi Sportstourer se spalovacími motory i pohonem PHEV – nejvyššího hodnocení v testech Euro NCAP. A to díky vynikajícím výsledkům dokonce i v neuvěřitelně náročných bezpečnostních testech, které byly pro rok 2020 pozměněny. Je to výsledek našeho důrazu na bezpečnost a ochoty využívat nejmodernější technologie, které umožňují dosažení tohoto cíle,“ řekl Dr Werner Tietz, člen představenstva společnosti Seat, odpovědný za výzkum a vývoj.
Zcela nový Seat Leon dokáže předvídat jízdní situace dosud nevídaným způsobem, protože je vybaven řadou nejmodernějších bezpečnostních systémů s přístupem k datům z mnoha senzorů. Ale ještě důležitější je jeho schopnost přizpůsobovat se jejich změnám.
Systémy, mezi něž patří Side Assist (asistent pro změnu jízdního pruhu), Exit Assist (asistent pro couvání z parkovacího místa), rozpoznávání dopravních značek, Traffic Jam Assist (asistent pro jízdu v dopravní koloně), Light Assist (asistent dálkových světlometů) a Pre-Crash Assist (přednárazový asistent), úzce spolupracují, čímž vytvářejí kolem vozidla a cestujících ochrannou bublinu.
Systém Pre-Crash Assist například reaguje za pouhé 0,2 sekundy, pokud detekuje riziko nehody. Přitáhne bezpečnostní pásy, aktivuje výstražná světla a uzavře okna včetně střešního. Tím přispěje k ochraně cestujících uvnitř vozu.
Bezpečnostní výbava navíc zahrnuje také sedm airbagů včetně nového standardního centrálního bočního vpředu, systém Front Assist (asistent pro rozpoznávání překážek před vozem) s detekcí vozidel, chodců a cyklistů, Emergency Steering Assist (asistent pro vyhýbací manévry), Junction Assist (asistent pro průjezd křižovatkou), Lane Assist (asistent pro jízdu v jízdním pruhu) a Emergency e-Call (nouzové volání).
Součástí bezpečnostní výbavy je rovněž sedm airbagů
Zcela nový Seat Leon je tak jedním z nejbezpečnějších vozidel na současném trhu, což potvrzují i nové zkušební metody používané organizací Euro NCAP. Nový standardní centrální boční airbag vpředu zabraňuje potenciálnímu kontaktu hlav řidiče a spolujezdce například v případě boční kolize. Front Assist zahrnuje kromě funkcí detekce vozidel, chodců a cyklistů také asistenční systémy Emergency Steering Assist a Junction Assist. Během zásahu systému Front Assist po úvodní snaze řidiče vyhnout se překážce provede Emergency Steering Assist cílené zásahy do řízení a brzdové soustavy, které zajistí optimální trajektorii vyhýbacího manévru.
Organizace Euro NCAP testovala zcela nový Seat Leon ve verzích poháněných spalovacími motory i ve variantách s externě nabíjitelným hybridním pohonem. Zcela nový Leon dosáhl vynikajících výsledků ve všech oblastech: ochrana dospělých cestujících 92 %, ochrana dětí 88 %, ochrana zranitelných účastníků silničního provozu 71 % a bezpečnostní asistenční systémy 80 %.
Euro NCAP přehodnocuje své zkušební metodiky každé dva roky. Testy Euro NCAP jsou od roku 2020 dosud nejpřísnější a nejkomplexnější. Seat bude i nadále vyvíjet vozidla, která dosahují v těchto testech vynikajících výsledků bez ohledu na přísnost hodnoticích kritérií.
Komentáře ke článku