Přidáte se k nám?
Audi SQ7 a SQ8 s pěti sty koňmi pod kapotou
Motor dokáže vypnout čtyři válce
Audi představuje modely SQ7 a SQ8 s novými motory TFSI. Oba vozy se dočkají uvedení na český trh na podzim 2020. Ceny dosud nebyly stanoveny.
Zážehový agregát 4.0 TFSI disponuje výkonem 373 kW (507 k) a maximálním točivým momentem 770 N.m. Zrychlení z nuly na 100 km/h je v obou případech otázkou 4,1 sekundy, při akceleraci z 80 na 120 km/h uplyne 3,8 sekundy. Nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h. V závislosti na výbavě spotřebuje SQ7 12,0 až 12,1 litru paliva na 100 kilometrů, což představuje emise CO2 v rozsahu od 276 do 278 gramů na kilometr. Hodnoty pro SQ8 činí 12,0 až 12,1 l/100 km (275 až 276 gramů CO2 na km).
Vozy s novými motory se v ČR začnou prodávat na podzim
Osmiválec Biturbo je opatřen systémem COD (cylinder on demand). Ten při klidné jízdy přechodně deaktivuje čtyři válce. Obě výfuková turbodmychadla se dvěma vzájemně oddělenými přívodními kanály (Twinscroll) zlepšují plnění spalovacích prostorů na základě nižšího zpětného tlaku výfukových plynů a optimalizace jejich výměny ve válcích. O příslušnou zvukovou kulisu se starají dvě elektronicky řízené klapky ve výfukové soustavě.
Hnací síla je přenášena na vozovku prostřednictvím osmistupňové převodovky tiptronic a trvalého pohonu všech kol quattro. Podvozek je sériově vylepšen dvěma sportovními komponenty: vzduchovým odpružením adaptive air suspension sport s řízeným tlumením a řízením všech kol.
Díky pohonu všech kol se pět set koní uplatní i na nezpevněném povrchu
Centrální řídicí jednotkou je elektronická podvozková platforma EFP (Elektronische Fahrwerkplattform), Zařízení Audi drive select poskytuje řidiči sedm jízdních režimů – comfort, auto, dynamic, efficiency, allroad, offroad a individual.
Audi SQ7 jezdí na dvacetipalcových kolech, na přání dvaadvacetipalcových. U SQ8 jsou standardem jednadvacetipalcové ráfky, za příplatek lze získat i dvaadvaceti- a třiadvacetipalcové. Brzdové kotouče na přední nápravě mají u obou modelů průměr 400 milimetrů. Alternativně montuje Audi vpředu a vzadu keramické kotouče, vyztužené uhlíkovými vlákny.
Komentáře ke článku