Přidáte se k nám?
Na Audi e-tron GT se střídají roboti s lidskýma rukama
Vnější zvuk je optimalizován řídicími jednotkami
Audi e-tron GT je prvním elektromobilem značky, vyráběným v Německu. Automobil stylu Gran Turismo začne na konci roku 2020 opouštět brány manufaktury Audi Böllinger Höfe, která patří k závodu Neckarsulm.
Karoserie je z velké části zhotovena z ultravysokopevnostní ocele a hliníku. Cestu na lince pro montáž absolvuje každý skelet dvakrát. Klíčový je úsek, na němž deset robotů k němu připevňuje vnitřní a vnější boční díly. Zde jsou totiž do jednoho místa sloučeny veškeré kroky kompletace bočních stěn. To umožnilo realizovat produkci Audi e-tron GT na již existující ploše.
Na konci pásu přichází ke slovu ruční práce. Řemeslníci připojují vnější komponenty a kontrolují povrchovou úpravu hotových karoserií. Každý vůz absolvuje po dokončení 40 kilometrů dlouhý okruh po veřejných silnicích, který zahrnuje také úseky s dálnicí a městským provozem.
Vnější reproduktor je umístěn v čelní masce elektromobilu
Stejně jako všechny elektromobily je i e-tron GT vybaven legislativou vyžadovaným akustickým výstražným zařízením AVAS (Acoustic Vehicle Alerting System), které však disponuje širším spektrem. Jeho zdrojem je reproduktor na přídi vozidla. Pokud si zákazník objedná na přání dodávaný paket, doplní jej druhý na zádi. Zvuk je nepřetržitě optimalizován dvěma řídicími jednotkami v závislosti na různých parametrech, například rychlosti jízdy nebo poloze pedálu plynu. Řidič si v systému Audi drive select nastaví, zda jej chce poslouchat a v jaké intenzitě.
Komentáře ke článku