Přidáte se k nám?
Rychlost není při nabíjení všechno
Důležité je udržení vysokého výkonu
Schopnost využívat funkci rychlého nabíjení vysokým výkonem (HPC – High Power Charging) je sice nezbytným předpokladem pro provoz každého elektromobilu, nikoli však rozhodujícím faktorem, který by zkracoval dobu strávenou u stojanu.
Minimálně stejně důležitá je způsobilost akumulátoru odebírat vysoké elektrické proudy v širokém rozsahu. Pokud je vozidlo nabíjeno nejvyšším výkonem jen po relativně krátkou dobu a ten poté prudce klesá, snižuje se tím také množství doplněné elektrické energie za jednotku času.
To ovšem neplatí pro Audi e-tron 55. Jestliže je připojeno ke stojanu HPC s kapacitou 150 kW, zůstává nabíjecí křivka v oblasti vysokého výkonu nepřetržitě po dlouhou periodu.
Za ideálních podmínek je vůz nabíjen v rozsahu od pěti do sedmdesáti procent kapacity baterií na hranici maximálního výkonu. Poté začne inteligentní systém řízení elektrický proud postupně snižovat.
Při každodenním používání to zákazníkům přináší důležitou výhodu. K doplnění elektrické energie pro dojezd 110 kilometrů postačuje v optimálním případě necelých deset minut. Hranice 80 % je pak dosažena zhruba po třiceti minutách.
Komentáře ke článku