
Přidáte se k nám?
Kontrolujeme je alespoň jednou měsíčně
Přelom března a dubna bývá obdobím, které mají řidiči spojené s výměnou pneumatik. V této souvislosti nebude od věci připomenout si několik základních pravidel péče o ně.
Alfou a omegou je správné skladování, v chladném, dobře větraném a suchém prostředí. Tedy optimálně v garáži a ne ve vlhkém sklepu.
Gumy fungují pouze tehdy, pokud jsou přesně nahuštěné. Podhuštěné se rychle přehřívají a dochází k prudké degradaci. Přehuštěné zase hůře absorbují nárazy a kvůli snížené styčné ploše s vozovkou jsou špatně ovladatelné.
Výrobcem doporučené hodnoty najdeme na karoserii vozidla (nejčastěji na dveřích řidiče, na vnitřní straně víčka od nádrže či na pojistkové skříňce), případně v příručce. Tlak je třeba kontrolovat aspoň jednou měsíčně. Totéž se týká hloubky dezénu (u zimních pneumatik minimálně čtyři milimetry, u letních 1,6 milimetru) a pravidelnosti sjíždění. Nezapomeneme ani na rezervu.
Každá pneumatika se může sjíždět jinak, proto je důležité měnit jejich pozici, abychom v dlouhodobém horizontu docílili co nejrovnoměrnějšího sjetí.
Rozhodně se nevyplatí překračovat stanovený rychlostní a hmotnostní limit. Deformace kvůli přehřívání nastává zpravidla již po deseti minutách neukázněné jízdy. Podobným problémem je přetěžování automobilu.
Stupeň opotřebení má velký vliv na to, jak se obutí chová za různých klimatických podmínek. Zatímco na suché vozovce se vlastnosti pneumatiky při opotřebování optimalizují, na mokré roste riziko akvaplaninku a klesá přilnavost.
Komentáře ke článku