Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Úspora pod taktovkou čtyř kruhů

Úspora pod taktovkou čtyř kruhů

Test vozu Audi A4 Advanced 35TDI

Tentokrát zabrousíme do kategorie střední třídy a podrobněji se podíváme na Audi A4 s označením Advanced 35TDI. S vozem jsme překonali 500 kilometrů převážně po dálnici a v obci. Část vzdálenosti vedla samozřejmě i na komunikacích mimo obec.

Interiér

Protože se jedná o prémiovou značku koncernu Volkswagen, očekávali jsme ve voze samozřejmě pohodlí a technologie. Usedali jsme do kožených vyhřívaných sedaček, které v zimních měsících zpočátku studily, po aktivaci vyhřívání ale byly příjemné. V létě bychom ocenili i ventilaci, která by snížila pocení. Dobré boční vedení nás ani v rychleji projetých zatáčkách nepustilo.

Plasty na přístrojové desce nebo na dveřích byly dle očekávání měkčené. Chyběla nám ale schránka na brýle, které jsme museli odkládat na místa, kde bylo zrovna volno. Moc pěkné bylo bezrámové vnitřní zpětné zrcátko, které je za příplatek.

Pohodlí zajišťovaly opěrky mezi předními i zadními sedadly. Příplatková třízónová klimatizace poskytovala individuální nastavení i pro cestující na zadních sedadlech. U větší a sportovněji ražené SQ5 jsme si stěžovali na množství ovladačů. Zde je infotainment ovládán přes dotykovou obrazovku a zmizel dotykový panel před pákou automatické převodovky. A když už mluvíme o ovladači automatické převodovky, je třeba zmínit, že byl příjemně nízko a robustní. Příjemně se držel a dobře se s ním pracovalo.

Prostoru bylo všude dostatek, i na zadních sedačkách. Cestující s postavou vyšší než 195 centimetrů mohou mít vzadu problém s prostorem nad hlavou. Nicméně člověk s výškou 190 centimetrů se hlavou dotýkat nebude. Prostor před koleny je samozřejmostí.

Audi A4 Advenced 35TDI Interiér

Praktičnost

Vůz Audi A4 nabízí průměrných 460 litrů nákladového prostoru. Hodnota to není nikterak vysoká, nicméně značka Audi je primárně zaměřena pro přepravu manažerů, kde se nepředpokládá zahlcování zavazadlového prostoru obrovským množstvím zátěže. I tak se sem ale vejde vše, co je potřeba odvézt.

V interiéru lze drobnosti odložit nejen do schránky před spolujezdcem, ale samozřejmě i do dveří nebo pod opěrku mezi předními sedadly. Zajímavý prostor je na levé straně pod volantem. Je poměrně hluboký a umístili jsme sem i delší předměty.

Držáky na nápoje ve středovém tunelu pojmou i větší lahve, mají ale problém s malými a úzkými plechovkami. Při rychlejším projetí zatáčkou se mírně pohybují. Do zadní opěrky se pak dají uložit také dva nápoje a navíc uschovat další drobnosti.

Síla LED svítilen byla opět bezvadná. Za tmy prosvítily každý tmavý kout a výhled byl tudíž bezvadný. Při pořízení doporučujeme zvážit, zda se nevyplatí připlatit za LED Audi Matrix světlomety. Nespornou výhodou je trvalá aktivace dálkových světel a "vyřezávání" protijedoucích vozů a dalších účastníků provozu ze světelného toku. Dynamické ukazatele změny směru jízdy potěšily, rozhodně ale nejsou nezbytností.

Audi A4 Advenced 35TDI kufr

Konektivita

Zajímavé bylo řešení USB portů. Zatímco hlavní, umístěný na začátku středového tunelu, byl ještě klasickým USB konektorem, druhý, uložený na konci středového tunelu pod opěrkou, již disponoval tvarem pro USB-C. Dají se tedy použít jak staré USB disky, tak nové s USB-C konektorem.

Srdcem infotainmentu je 10,1“ dotykový displej, jehož prostřednictvím je možné ovládat většinu vlastností vozidla. Kromě již zmíněných USB konektorů lze přehrávat hudbu i přes bluetooth. Občas ale došlo k výpadku signálu, kdy hudba přestala hrát. Nejednalo se o nic tragického a frekvence nebyla nijak častá.

Ač bylo testované Audi vybaveno "pouze" Soundsystémem Audi, kvalita reprodukce byla i tak na vysoké úrovni. Za příplatek lze do vozu nainstalovat prémiovou audio soustavu Bang & Olufsen. Ovládání hlasitosti audiosystému bylo příjemně umístěno na středovém tunelu v dosahu ruky.

Pod opěrkou ruky je umístěn takzvaný Phone box, jinak řečeno prostor, v němž je zesílen telefonní signál mobilního telefonu. Zároveň je zde i prostor pro umístění klíčku. Díky překrytí opěrkou ruky je ale vysoká pravděpodobnost zapomenutí telefonu. Pro nabíjení přístrojů mohou cestující vpředu využít 12V zásuvku umístěnou pod ovládáním klimatizace. Ani cestující na zadních sedadlech nejsou o tuto možnost ochuzeni.

Pohonná jednotka

Srdcem testovaného vozu Audi A4  je dvoulitrový turbodmychadlem přeplňovaný vznětový agregát poskytující výkon 120 kW (163 koní). Výkon motoru je přenášen přes sedmistupňovou automatickou převodovku Tiptronic na přední nápravu. Kdo touží po čtyřkolce, musí se poohlédnout po vyšší motorizaci. Agregát disponuje točivým momentem 380 Nm. Metu 100 km/h Audi A4 s testovanou pohonnou jednotkou pokoří za 8,2 sekundy. Ručička tachometru se zastaví na hodnotě 228 km/h.

Papírově může vůz dosáhnout průměrné spotřeby okolo 4 l/100 km. Stejně jako u většiny automobilů se jedná o teoretickou hodnotu, které lze dosáhnout velmi obtížně. Po ukončení testu jsme byli nicméně nesmírně překvapeni, neboť palubní počítač ukázal hodnotu 5,1 l/100 km. U takto velkého vozu s luxusnější výbavou jsme očekávali mnohem vyšší spotřebu paliva.

V rámci testu jsme se neloudali a využívali maximální povolené rychlosti na všech komunikacích. Je třeba také říci, že na letních pneumatikách a při vyšší teplotě prostředí by mohla výsledná spotřeba ještě o pár desetinek klesnout. Na cestách mimo obec si vůz řekl i o méně než čtyři litry na sto ujetých kilometrů.

Audi A4 Advenced 35TDI Motor

Jízda

Na pohled i svým interiérem představuje Audi A4 spíše manažerský vůz, od kterého se očekává pohodlné svezení z bodu A do bodu B. Nicméně jízda v něm byla jak pohodlná, tak i zábavná. Díky tužšímu nastavení podvozku bylo možno projet zatáčku rychleji, aniž bychom se dočkali pískání pneumatik nebo nepříjemného naklánění.

Díky příplatkovým jízdním režimům lze některé aspekty vozu nastavit manuálně. Když jsme chtěli jet co nejúsporněji, nastavili jsme režim efektivity a spotřeba začala při plynulé jízdě klesat. Kdo si chce užít rychlou jízdu a ucítit silnici, může zvolit režim dynamic. Brzdy byly příjemné, nicméně při sportovnější jízdě bychom očekávali klidně i jejich vyšší ostrost.

Stejně jako u všech vozů, i zde se při sešlápnutí brzdového pedálu nebo při jízdě z kopce se zařazenou rychlostí nabíjela baterie. Palubní počítač pak ukazoval sílu nabíjení. Dnes už se pomalu stává standardem senzorové snímání prostředí, které následně automaticky spíná nebo vypíná potkávací světla. U většiny vozů může být problémem déšť, kdy vůz nepozná, že prší a světla neaktivuje. Audi A4 disponuje ovladačem, kterým vozu můžeme říci, že prší. Na základě tohoto pokynu pak rozsvítí. Při zatáčení nás překvapilo cvakání volantu, které je na dnešní dobu poměrně hlasité.

Rozjezd byl plynulý a odezva plynového pedálu taktéž slušná. Pokud se podíváme na nižší třídu vozů, například na Škodu Scala, která využívá koncernovou převodovku DSG, je odezva v Audi A4 na výborné úrovni. Nepotěšila nás však převodovka Tiptronic, která při puštění plynového pedálu občas vyřadila na neutrál, ale většinou ponechala zařazenou rychlost i při jízdě z kopce. Podle čeho převodovka volila čas vyřazení, nám zůstalo záhadou.

Audi A4 Advenced 35TDI Jízda
Audi A4 Advenced 35TDI Jízda

Shrnutí

Pohodlí a úspora, tak by se dal dvěma slovy vystihnout vůz Audi A4 Advanced 35TDI. Pohodlné sedačky, které vás udrží i při ostřejší jízdě, měkčené oplastování přístrojové desky a dveří, ale i LED technologie nejen vně, ale i uvnitř. Zároveň je to úsporný vůz a s testovaným agregátem lze dosáhnout velmi nízké spotřeby. Na chování převodovky Tiptronic je třeba si zvyknout, nicméně z celkového pohledu se to jeví jako drobnost.

Těm, kteří preferují kombinaci výkonu a úspory paliva, můžeme verzi 35TDI doporučit. Kdo hledá vyšší dynamiku, sáhne raději po výkonnějším agregátu, případně rovnou po edici S-line.

Základní varianta Audi A4 Advanced 35TDI je k mání již za 1 084 900,Kč. Námi testovaný model pak disponoval cenovkou 1 399 900 Kč.

Audi A4 Advenced 35TDI zadek

 Základní údaje - Audi A4 Advanced 35TDI

Karoserie: sedan
Počet míst: pět
Hlavní konkurenti: Volkswagen Passat, Škoda Superb, BMW řady 3
Platforma: MLB
Pohon: 4x2
Motor: vznětový 2.0 TDI
Výkon: 120 kW
Točivý moment: 380 Nm
Umístění motoru: vpředu
Převodovka: automatická sedmistupňová
Maximální rychlost: 228 km/h
Zrychlení 0-100 km: 8,2 s
Spotřeba paliva podle WLTP: 4,1 l/100 km
Délka: 4871 mm
Výška: 1388 mm
Rozvor náprav: 2829 mm
Provozní hmotnost: 1570 kg
Užitečné zatížení: 525 kg
Zavazadlový prostor 460 l
Místo výroby: Německo
Záruka: prodloužená na čtyři roky nebo do 120 000 km
Cena testovaného modelu: 1 399 900 Kč

 

Foto: Jiří Hájek mladší a Petr Hájek

Komentáře ke článku