Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

ČEZ Esco chce mít do tří let 1300 dobíjecích stanic

ČEZ Esco chce mít do tří let 1300 dobíjecích stanic

Největší poptávka je zatím v Praze

Na tiskové konferenci v Praze dnes zhodnotila společnost ČEZ Esco, náležející do Skupiny ČEZ, svoji pětiletou existenci. Firma se specializuje na moderní energetická řešení a je činná u nás i v zahraničí.

V České republice a na Slovensku se její tržby v loňském roce vyšplhaly na šest miliard korun a provozní zisk před odpisy přesáhl hodnotu 500 milionů korun. V Polsku, Německu a Rumunsku, kde působí Esco International, to bylo dokonce 22, respektive 1,4 miliardy korun.

Důležitou aktivitou ČEZ Esco je také elektromobilita. V současné době provozuje na našem území na 200 dobíjecích stanic. Podle manažera produktu e-mobilita Lubomíra Myslíka ale jejich počet v brzké době výrazně vzroste: „Naší ambicí je mít jich do roku 2023 1300. Uvidíme, zda se nám ji podaří naplnit. Problémem není ani tak dodání a montáž vlastní technologie, ale zdlouhavé stavební řízení, které někdy trvá až dva roky.“ 

Na rozvoji elektromobility ČEZ úzce spolupracuje se společností Škoda Auto

Máte informace, jak jsou dosud instalovaná zařízení využívána?

Ano, disponujeme systémem, který nám poskytuje exaktní data. Chci zdůraznit, že stanice nebudujeme jen v Praze, kde by to momentálně bylo nejlukrativnější, ale plánovitě po celé republice. Proto také někde je využitelnost kolem 80 procent, jinde zatím minimální. Předpokládáme nicméně, že s přibýváním elektromobilů se situace radikálně změní.

Praha je ale přece jen asi v tomto směru na špici…

Samozřejmě. Zajímavé ovšem je, že zaznamenáváme odlišné hodnoty také v jednotlivých částech metropole. Kupříkladu stanice na Argentinské ulici je v téměř stoprocentní permanenci. Je to dáno tamní koncentrací podnikatelských subjektů, které vozidla na elektrický pohon nasazují k rozvážkové službě. Právě do takových lokalit soustřeďujeme naši pozornost. Máme v úmyslu v nich vytvářet takzvané huby, do nichž je koncentrováno více stanic pohromadě. Jeden takový již funguje ve Vestci u Prahy. Řidič tam má jistotu, že vždy najde volný stojan k dobití.

Ideálním místem pro vznik dobíjecích stanic jsou pumpy a obchodní centra. Spolupracujete s některými z nich?

Uzavřeli jsme například partnerství s Benzinou a Kauflandem. Další jsou v jednání. Některé sítě naopak zkoušejí stavět stanice vlastními silami. Není to však úplně jednoduché, protože kromě samotné investice do technologie je třeba řešit každodenní provoz, výběr peněz, údržbu…

Když už jsme na to narazili, jaká je poruchovost?

V zásadě ji lze rozdělit na dvě části. Technická spočívá v tom, že se něco rozbije nebo se kupříkladu utrhne konektor. Často jsou na vině motoristy používané nastavovací adaptéry. Může dojít i ke krátkodobému výpadku komunikace. Okamžitě to registruje centrální systém a přepne zařízení do free modu, čímž ho zpřístupní pro nabití. Výhodou je, že velká část potíží se dá vyřešit na dálku. .

Komentáře ke článku