Přidáte se k nám?
Nový Peugeot 2008 v prodeji
Nová generace městského SUV přichází s akčními cenami od 385 000 Kč
Peugeot zahajuje prodej nové generace malého crossoveru 2008 s cílem navázat na velmi úspěšnou první generaci. Stejně jako u nové generace modelu 208, jejíž prodej začal v listopadu 2019, bude díky nové platformě CMP (Common Modular Platform) k dispozici se třemi typy motorů, tedy nejen se zážehovými a vznětovými, ale poprvé i s plně elektrickým pohonem. Stejně jako nový 208 přichází i s novou generací interiéru Peugeot i-Cockpit 3D.
Vzhled nové generace 2008 je plně v souladu se současným stylem Peugeotu, přičemž robustní vzhled SUV zde zdůrazňují i velká 18“ kola (průměr 690 mm).
Nová platforma přináší při délce vozu 430 cm s rozvorem náprav 260 cm i větší prostor na zadních sedadlech a velkou variabilitu. Zavazadlový prostor má u všech verzí objem 434 l, dokonce i u elektrické to je 405 l. Po sklopení zadních sedadel se získá prakticky rovná plocha a objem 1467 l. Využitelnost zavazadlového prostoru zvyšují dvě úrovně podlahy.
Nový Peugeot i-Cockpit 3D vychází z osvědčeného základu, oblíbeného u více než pěti milionů zákazníků. Kombinuje příjemný kompaktní volant s velkým dotykovým HD displejem, který je na dosah ruky i očí, a vyvýšeným přístrojovým panelem, který má zcela novou inovativní podobu se 3D zobrazením. Důležité informace jsou v zorném poli řidiče ve formě hologramu. V závislosti na jejich důležitosti nebo aktuálnosti vystupují blíž k očím řidiče, čímž se zvyšuje rychlost jeho reakcí až o půl sekundy. Centrální dotykový displej má podle verze rozměr až 10“. Ovládá se pomocí přepínačů toggle switches.
Modulární platforma CMP poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu. Zákazník si podle svých potřeb a způsobu využití vozu může vybrat mezi zážehovým motorem na benzin, vznětovým na naftu i plně elektrickým. Při jízdě si v závislosti na verzi výbavy může pomoci voliče režimu zvolit režim jízdy Eco, Normal a Sport.
Spalovací motory používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Zážehové jsou tříválce 1,2 l Euro 6d: PureTech 100 S&S s výkonem 74 kW, PureTech 130 S&S o 96 kW a PureTech 155 S&S s výkonem 114 kW (ten je výhradně k dispozici pro verzi GT). V případě vznětových motorů jde o čtyřválec 1,5 l Euro 6d-Temp ve verzích BlueHDi 100 S&S o výkonu 74 kW nebo BlueHDi 130 S&S s 96 kW. Ovládání nové automatické převodovky EAT8 je plně elektrické („shift and park by wire“). Řidič má k dispozici i páčky na volantu, aby mohl v případě potřeby převzít řazení.
motor | 1,2 PureTech 100 | 1,2 PureTech 130 | 1,2 PureTech 155 | 1,5 BlueHDi 100 | 1,5 BlueHDi 130 |
palivo | B | B | B | N | N |
max. výkon | 74 kW (100 k) | 96 kW (130 k) | 114 kW (155 k) | 75 kW (100 k) | 96 kW (130 k) |
točivý moment | 205 N.m | 230 N.m | 240 N.m | 250 N.m | 300 N.m |
převodovka | 6M | 6M/8A | 8A | 6M | 8A |
spotřeba | 5,5-5,6 l/100 km | 5,7-5,8 l/100 km 6,1 l/100 km | 6,2 l/100 km | 4,5-4,6 l/100 km | 4,9 l/100 km |
Asistenční systémy jsou převzaté z modelů vyšších segmentů, přičemž Drive Assist otvírá cestu k poloautonomní jízdě. Kombinuje aktivní systém udržování vozu v jízdním pruhu spojený s funkcí Lane Positionning, umožňující zvolit si pozici v jízdním pruhu, a adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go.
Systém automatického nouzového brzdění nejnovější generace ve dne i v noci detekuje v rychlosti od 5 do 140 km/hod chodce a cyklisty. Park Assist automaticky ovládá řízení při zajíždění do parkovacího místa a jeho opuštění s rozestupem pouhých 60 cm mezi zaparkovanými vozy. Dále jsou k dispozici aktivní systém varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu (resp. okraje vozovky), systém sledování pozornosti řidiče upozorňující v případě potřeby na vhodnost přestávky, automatické přepínání dálkových světlometů, rozšířené rozpoznávání dopravních značek s doporučenou rychlostí v případě značek omezujících rychlost a systém sledování mrtvého úhlu.
Informace z telefonu se díky kompatibilitě MirrorScreen s protokoly MirrorLink, Apple CarPlay a Android Auto přenášejí na centrální displej. Kromě podložky pro nabíjení indukcí jsou v závislosti na verzi výbavy k dispozici až 4 USB porty (včetně dvou vzadu a jednoho portu USB-C).
Pro cesty v terénu je opět nabízen systém pro zlepšení záběrových schopností Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC) napomáhající při jízdě ze svahu.
Nabízená 3D on-line navigace TomTom Traffic v reálném čase poskytuje informace o provozu a dopravních omezeních a automaticky přepočítává trasy. Hi-fi systém s 10 reproduktory a 515 W zesilovačem, vyvinutý ve spolupráci s proslulým francouzským výrobcem audiosystémů Focal, se již používá ve vozech Peugeot 3008, 5008 a 508.
Peugeot 2008 je k dispozici ve čtyřech úrovních výbavy Active, Allure, GT Line a GT. Nejvyšší verze GT Line a GT mají navíc charakteristické stylové prvky - Full LED světlomety, hliníková 18" kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky a exkluzivní interiér. Pro evropské trhy vyrábí ve španělském městě Vigo.
Základní verze 2008 Active má ve standardní výbavě mj. palubní počítač, Peugeot i-Cockpit s analogovým sdruženým přístrojem TFT 3,5“ a barevným dotykovým displejem 7“ s ovladači Toggles switches, Peugeot Connect Radio s USB, klimatizaci, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, elektricky ovládaná okna, tempomat a omezovač rychlosti, Pack Safety, zadní parkovací asistent, přední LED světlomety s integrovanými LED denními světly a zadní sdružené LED světlomety.
Akční cena verze Active s motorem 1,2 PureTech 100 je 385 000 Kč, s turbodieselem 1,5 BlueHDi 100 425 000 Kč. Záruka je základní značková plus další tři roky (resp. na 60 000 km) ze servisní smlouvy Optiway Garance.
První elektricky poháněné SUV značky Peugeot e-2008 se vzhledově od modelové řady 2008 až na detaily neliší. Na jeho displejích se ale zobrazují i informace, které jsou specifické pro elektrickou verzi. Trakční elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) má točivý moment 260 N.m. K dispozici jsou dva způsoby rekuperace energie při brzdění podle nastavení řadicí páky: standardní Drive (D) a intenzivní Brake (B), umožňuje větší rekuperaci okamžitě po uvolnění pedálu akcelerace.
Akumulátor o kapacitě 50 kWh umožňuje dojezd podle WLTP až 310 km. Záruka na akumulátor je osm let nebo 160 000 km na 70 % dobíjecí kapacity.
Doba nabíjení závisí na dobíjecí stanici: plné nabití přes systém Green Up Legrand z běžné zásuvky za 16 hodin, prostřednictvím WallBoxu (trojfázovým proudem 11 kW nebo jednofázovým 7,4 kW) za 5 hodin a 15 minut až 8 hodin nebo 30 minut pro 80 % kapacity prostřednictvím rychlodobíjecí stanice s výkonem 100 kW. Průběh nabíjení lze naprogramovat prostřednictvím displeje navigace nebo smartphonu s aplikací MyPeugeot.
Pro maximální úroveň tepelného komfortu byly vyvinuty specifické prvky výbavy: topný odpor o výkonu 5 kW, tepelné čerpadlo a automatická regulace teploty v kabině a vytápění, které lze spustit před jízdou prostřednictvím dotykového displeje nebo dálkově přes aplikaci MyPeugeot.
V nabídce budou i tři speciální služby. Easy-Charge usnadní přístup k jednotlivým alternativám nabíjení. Easy-Move zajistí mobilitu zákazníků, přičemž nástroj pro plánování a organizaci dlouhých cest prostřednictvím Free2Move Services nabídne nejlepší trasy s ohledem na dojezd a umístění dobíjecích stanic. Serenity doprovází zákazníky po celou dobu používání vozu Peugeot e-2008.
Cena vozu Peugeot e-2008 bude oznámena až při jeho uvedení do prodeje v ČR ve druhém pololetí 2020.
Peugeot e-2008
Komentáře ke článku