Přidáte se k nám?
Nový Peugeot 2008 přichází i s elektrickým pohonem
Populární malý crossover narostl a dostal moderní technologie
Peugeot představuje druhou generaci malého crossoveru 2008. Je postaven na modulární platformě CMP (Common Modular Platform), která poskytuje možnost využití jakéhokoliv typu pohonu včetně elektrického. I proto má mnoho společného s novou generací modelu 208. Sdílí s ním i platformu CMP a jeho dynamický design vypadá prostě skvěle.
Novinka přichází s mnoha technickými inovacemi, mj. je vůz vybaven novou generací interiéru Peugeot i-Cockpit 3D a disponuje řadou asistenčních systémů řízení. Podobně jako 208 bude i 2008 rovnou k dispozici se třemi typy pohonných jednotek: zážehovými, vznětovými i elektrickými motory.
Agresivní vzhled zdůrazňují i velká osmnáctipalcová kola s ozdobnými vloženými prvky, které se kromě individualizace vzhledu podílejí i na výrazném snížení hmotnosti celkem o kilogramy. Posun značky k luxusnějším kategoriím produktů potvrzují i velice elegantní dvoubarevné provedení střechy a potištěný zadní sloupek u verzí GT Line a GT.
S délkou 430 cm narostl vůz o 14 a s rozvorem náprav 260 cm o šest centimetrů. Prostorově z toho těží především oblast zadních sedadel, takže je zde více místa pro dospělé cestující, ale také pro manipulaci s dětskými sedačkami a ukládáním do nich. Naopak zavazadlový prostor se zvětšil jen málo - v základním uspořádání má 434 l, tedy o 10 l více než dosud, a to u všech verzí včetně elektrické.
Stejně jako u nové generace modelu 208 také zde Peugeot i-Cockpit 3D nabízí kompaktní volant pro lepší ovladatelnost a příjemnější držení, velký (až desetipalcový) dotykový HD displej na dosah ruky i očí a inovativní 3D vyvýšený digitální přístrojový panel. Informace jsou umístěny v zorném poli řidiče a jsou promítány ve formě hologramu.
Systém asistentů řidiče Drive Assist otvírá cestu k poloautomatické jízdě, když kombinuje aktivní udržování vozu v jízdním pruhu spojené s funkcí Lane Positionning, adaptivní tempomat včetně Stop & Go, Park Assist, automatické nouzové brzdění nejnovější generace, který ve dne i v noci detekuje v rychlosti od pěti do 140 km/hod chodce a cyklisty, varování před neúmyslným opuštěním jízdního pruhu, kontrolu pozornosti řidiče, automatické přepínání dálkových světlometů, rozšířené rozpoznávání dopravních značek a sledování mrtvého úhlu.
Pro cesty v náročnějším terénu je vůz možné vybavit systémem Grip Control s funkcí Hill Assist Descent Control (HADC), napomáhající při jízdě ze svahu.
Všechny spalovací motory používají systém Stop & Start a filtr pevných částic. Některé mohou být kombinovány s vynikající osmistupňovou automatickou převodovkou EAT8 poslední generace od společnosti Aisin.
Zážehové motory jsou tříválcové s objemem 1,2 l: PureTech 100/73,5 kW (100 k), PureTech 130/96 kW (130 k) a výhradně pro verzi GT PureTech 155/114 kW (155 k). Turbodiesely jsou čtyřválcové o objemu 1,5 l - BlueHDi 100/73,5 kW (100 k) a BlueHDi 130.
Verze s elektrickým pohonem e-2008 se vzhledem nijak neliší až na pár detailů: dichroitický znak lva, jehož barva se mění mezi zelenou a modrou podle úhlu pohledu, písmeno e na předních blatnících, pátých dveřích, masce chladiče v barvě karoserie a exkluzivním čalounění sedadel. Také zobrazení informací na displejích je specifické.
Trakční elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) má točivý moment 260 N.m, který je k dispozici okamžitě. Akumulátor o kapacitě 50 kWh nabízí dojezd podle WLTP až 310 kilometrů. Záruka na akumulátor je 8 let nebo 160 000 km na 70 % její kapacity.
Druhá generace Peugeotu 2008 bude v prodeji od konce roku 2019. Pro evropské trhy se bude vyrábět ve španělském Vigu.
Komentáře ke článku