Přidáte se k nám?
Škoda Citigoe iV zahajuje novou éru
Škoda Auto uvádí na trh svůj první elektromobil
Představením prvních elektrifikovaných sériově vyráběných vozů Superb iV a Citigoe iV a značky Škoda iV společnost Škoda Auto vstupuje do éry elektromobility. První dodávky čistě elektricky poháněného modelu Citigoe iV přijdou na začátku roku 2020. Doporučená prodejní cena je 479 900 Kč vč. DPH. Jako ekobonus je v ceně zahrnut wallbox včetně instalace zdarma nebo finanční zvýhodnění až 30 000 Kč.
Elektromobilita je hlavním pilířem strategie trvale udržitelného rozvoje společnosti Škoda Auto. V roce 2025 by měl podíl elektrifikovaných vozů značky Škoda na celkovém prodeji činit až 25 %. Do konce roku 2022 vzroste počet modelů nové subznačky Škoda iV na více než deset elektrifikovaných vozů.
Výhradně pětidveřové Citigoe iV je první čistě elektrický sériový automobil ve 124leté historii společnosti Škoda Auto. Díky dynamickým jízdním vlastnostem v městském provozu a kompaktním rozměrům je ideálním vozem do moderního města, poskytujícím přednosti plynoucí z lokálně bezemisní jízdy a nízkých provozních nákladů. Zavazadlový prostor má objem 250 l.
Trakční synchronní elektromotor má výkon 61 kW a maximální točivý moment 212 N.m, který je k dispozici ihned při rozjezdu. Akumulátor je umístěn v podlaze, čímž se snižuje poloha těžiště v porovnání se standardními vozy Citigo. Akumulátor má kapacitu 36,8 kWh a využitelnou (netto) kapacitu 32,3 kWh, což umožňuje dojezd až 252 kilometrů v cyklu WLTP.
Řidič může volit z režimů Normal, Eco a Eco+, které umožňují široký rozsah nastavení dynamické nebo úsporné jízdy. V režimu Normal jsou k dispozici maximální výkon 61 kW a točivý moment 212 N.m. Vůz zvládá zrychlení z 0 na 100 km/h za 12,3 s a maximální rychlost činí 130 km/h. V režimu Eco jsou k dispozici výkon 50 kW a točivý moment 167 N.m. Zrychlení z 0 na 100 km/h je dosaženo za 14,3 s a maximální rychlost činí 120 km/h. Výkon klimatizace je v tomto režimu lehce omezen. Nejúspornější jízdu nabízí režim Eco+. V něm jsou k dispozici 40 kW a 133 N.m. Maximální rychlost činí 95 km/h a klimatizace je vypnuta.
Lithio-ionový akumulátor lze díky rychlonabíjení výkonem až 40 kW pomocí kombinovaného nabíjecího systému (CCS) dobít na 80 % kapacity za jednu hodinu. U wallboxu při nabíjení výkonem 7,2 kWh trvá dobíjení na 80 % kapacity čtyři hodiny a 15 minut.
Novou přístrojovou desku vozu Citigoe iV zdobí dekory se stříbrným nebo černým motivem. Zelené prošití na manžetě volicí páky, za příplatek i na sedadlech, dodává interiéru nový vzhled. Součástí standardní výbavy jsou automatická klimatizace Climatronic, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, ambientní LED osvětlení, výškově nastavitelná přední sedadla a kožený volant s plaketou iV. Model Citigoe iV je standardně vybaven i rádiem Swing včetně držáku pro chytré telefony, které v kombinaci s aplikací Move&Fun jsou schopny vytvořit druhý displej k zobrazení údajů o voze, mapy navigace nebo přehrávání médií. Nabízí také přístup k funkci e-Manager.
Mobilní online služby Škoda Connect umožňují pomocí aplikace pohodlné a rozsáhlé Služby vzdáleného přístupu k vozu Citigoe iV. Aplikace Move&Fun nabízí také novou funkci e-Manager, která zobrazuje řidiči dojezd, tok energie ve voze a rekuperaci brzdné energie. Dokáže také před jízdou nastavit nabíjení akumulátoru nebo zapnutí klimatizace.
Vysokou úroveň bezpečnosti zajišťují nové asistenční systémy. Citigoe iV je standardně vybaveno Asistentem jízdy v pruzích (Lane Assist).
Technické údaje |
|
Pohonná jednotka |
|
Motor |
synchronní elektromotor s permanentními magnety |
Maximální výkon |
61 kW |
Maximální točivý moment/otáčky |
212 N.m/0 - 2750/min |
Kapacita akumulátoru |
36,8 kWh |
Typ akumulátoru |
Li-Ion (vysokonapěťová) |
Pohon |
pohon předních kol |
Převodovka |
jednostupňová |
Podvozek |
|
Přední náprava |
zavěšení MacPherson se spodními trojúhelníkovými rameny a příčným zkrutným stabilizátorem |
Zadní náprava |
kliková s vlečenými rameny |
Odpružení |
vinutými pružinami s teleskopickými tlumiči, vzadu s tlumiči vně pružin |
Brzdy |
kapalinové dvouokruhové s elektromechanickým posilovačem |
Brzdy vpředu |
kotoučové s vnitřním chlazením a jednopístkovými plovoucími třmeny |
Brzdy vzadu |
bubnové |
Parkovací brzda |
ruční mechanická na zadní kola |
Řízení |
hřebenové přímočinné s elektromechanickým posilovačem |
Karoserie |
|
Karoserie |
pětidveřová, čtyřmístná, dvouprostorová |
Součinitel odporu vzduchu cx |
0,325 |
Vnější průměr zatáčení obrysový |
9,8 m |
Hmotnosti |
|
Pohotovostní hmotnost s řidičem |
1235 - 1265 kg |
Užitečné zatížení - s řidičem |
340 - 370 kg |
Celková hmotnost |
1530 kg |
Provozní vlastnosti |
|
Maximální rychlost |
130km/h |
Zrychlení 0–100 km/h |
12,3 s |
Spotřeba (NEDC) - kombinovaná |
12,9 kWh/100 km |
Emise CO2 |
0 g/km |
Spotřeba (WLTP) - kombinovaná |
14,8 kWh/100 km |
Dojezd (WLTP) |
252 km |
Komentáře ke článku