Přidáte se k nám?
Nová Honda Jazz bude jen jako hybrid
Objeví se i jako crossover Crosstar
Honda již dříve avizovala, že do roku 2025 budou všechny modely prodávané v Evropě elektrifikované. S představením nového Jazzu ale přichází s ambicióznějším plánem a mluví o roku 2022. A právě nová Honda Jazz bude mít pod kapotou pouze hybridní techniku. Bude tak prvním nositelem označení e:Technology.
Už současná generace Hondy Jazz měla dlouho v nabídce pouze jeden motor, zážehovou atmosférickou třináctistovku. Patnáctistovka přibyla až loni a to pouze pro verzi Dynamic. U příští generace to zatím vypadá, že bude pouze jedna motorizace, a to hybridní. Zato budou rovnou dvě verze Jazzu. Kromě standardního Jazzu bude k dispozici i crossover pod názvem Crosstar.
O pohonném systému zatím Honda neuvádí detaily, ale udává, že model Jazz bude poprvé v Evropě k dispozici pouze s dvoumotorovou hybridní pohonnou jednotkou, která poskytuje výjimečnou kombinaci výkonné a bezproblémové jízdy a působivé úspory paliva. Tento systém byl údajně vyvinut speciálně pro model Jazz a je prý zárukou pohotovějších reakcí a většího souznění s řízením. Lze ovšem předpokládat, že bude fungovat na stejném nebo podobném principu jako hybridní systém v SUV CR-V, které už jsme s touto motorizací testovali.
Design nového Jazzu je oproti předchozím dvěma generacím velkou změnou. Silueta je podobná, tedy typově mezi hatchbackem a MPV, na čemž je vidět důraz na prostornost. Místo členitých tvarů končící generace ale vnějšímu designu dominují jednoduché a hladké linie. Ještě větší změna nastala v interiéru, který u současné generace působil poněkud zastarale už při představení. V novém Jazzu je ale naopak moderní a i uvnitř nejsou žádné složité tvary.
Honda uvádí, že díky podstatně tenčímu sloupku A je z vozu výrazně lepší výhled. I nový Jazz by měl při kompaktních rozměrech nabídnout nadstandardní prostor. Cíl zachovat praktičnost dokazují i zadní sedačky Magic Seats, které zajišťují velkou variabilitu interiéru.
Dalším modelem řady Jazz je nová verze Crosstar, která je navržena tak, aby oslovila ty, kteří hledají více crossoverový design. Nový model Crosstar, který je k dispozici se stejným hybridním pohonem a prvky jako standardní provedení, má zvýšenou světlou výšku, jedinečný design přední masky, voděodolné čalounění a integrované střešní lyžiny.
Honda slibuje také bohatou bezpečnostní výbavu, která zahrnuje například vylepšený systém Honda Sensing. Ten byl rozšířen o novou kameru s širším záběrem a vysokým rozlišením, která nahrazuje předchozí konfiguraci kamery a radaru.
Systém pro zmírnění následků nehody (Collision Mitigation Braking System, CMBS) byl vylepšen o noční režim. Detekuje chodce a cyklisty, když není k dispozici pouliční osvětlení. Nově se také aktivuje, když protijedoucí vozidla přejíždějí nebo odbočují do dráhy vozu. Nový kamerový systém také umožňuje adaptivnímu tempomatu (Adaptive Cruise Control, ACC) sledovat dopravu při nízkých rychlostech v zácpách. Dále využívá systém pro udržování v jízdním pruhu (Lane Keep Assist) na městských i venkovských silnicích a také na víceproudých dálnicích pro zvýšení bezpečnosti ve více situacích.
Zajímavé funkce nabízí nový Jazz i v oblasti konektivity. Jsou to například infotainment s funkcí Wi-fi hotspot nebo zrcadlení mobilního telefonu Android Auto a Apple CarPlay, které lze využít i prostřednictvím bezdrátového propojení.
Zahájení prodeje na evropských trzích Honda plánuje na polovinu roku 2020 a cenu samozřejmě ještě nezveřejnila. Stejně tak si budeme muset počkat na technické parametry vozu.
Komentáře ke článku