Přidáte se k nám?
Porsche Taycan 4S s nejdelším dojezdem
Rozšíření modelové řady elektrického sportovního sedanu
V září se představil první elektricky poháněný sportovní sedan od Porsche. Nyní stávající nabídku Taycanu Turbo S a Taycanu Turbo rozšiřuje třetí verze Taycan 4S. Ta bude k dispozici se dvěma verzemi akumulátorů - s výkonem v režimu overboost až 390 kW (530 k) v případě akumulátoru Performance, respektive 420 kW (571 k) s akumulátorem Performance Plus. Synchronní elektromotor s permanentními magnety na zadní nápravě má aktivní délku 130 mm, takže je o 80 mm kratší než ve vozech Taycan Turbo S a Taycan Turbo.
Akumulátor Performance s jednodeskovou konstrukcí má celkovou kapacitu 79,2 kWh. Performance Plus s dvoudeskovou konstrukcí, známou z vozů Taycan Turbo S a Taycan Turbo, zde má kapacitu 93,4 kWh.
Dojezd činí 407 km (podle WLTP) pro Performance, respektive 463 km pro Performance Plus, tedy nejvíc v rámci modelové řady Taycan. Maximální nabíjecí výkon je 225 kW (Performance), respektive 270 kW (Performance Plus). V obou verzích Taycan 4S zrychlí z 0 na 100 km/h za čtyři sekundy a nejvyšší rychlost je 250 km/h.
V rámci podvozkové platformy modelu Taycan používá Porsche řídicí systém s centrální sběrnicí. Integrovaný systém Porsche 4D Chassis Control v reálném čase analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové soustavy vozidla. Taycan 4S již ve standardu používá adaptivní vzduchové pérování s tříkomorovou technologií včetně elektronického řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management).
Taycan 4S má na přední nápravě brzdy se šestipístkovými třmeny a s litinovými kotouči s vnitřním chlazením. Na zadní nápravě se používají čtyřpístkové třmeny. Průměr brzdových kotoučů je 360 mm vpředu, 358 mm vzadu.
Taycan 4S již lze objednávat. K evropským prodejcům dorazí v lednu 2020. Ceny v Německu začínají na 105 607 eur včetně DPH.
Komentáře ke článku