Přidáte se k nám?
Porsche Taycan už v plné kráse
Pekelně rychlý elektromobil, který má v názvu Turbo.
Jedna z nejvýznamnějších novinek roku 2019 není elektricky poháněným autem zaměřeným na úsporný provoz. První elektricky poháněné Porsche Taycan totiž je brutálně rychlé a má ďábelské zrychlení.
Produkční verze Taycanu plní to, co Porsche už od roku 2015 slibovalo konceptem Mission E. Ve špičkové verzi Turbo S má dvojice trakčních elektromotorů má systémový výkon 460 kW (616 k), ale při využití funkce Overboost výkon 560 kW (751 k) a točivý moment 1050 N.m. „Úspornější“ verze Turbo má 500 kW (680 k). Podle normy WLTP je dojezd pro Turbo S 412 km (spotřeba elektrické energie 26,9 kWh/100 km), pro „úsporné“ Turbo až 450 km (spotřeba 26,0 kWh/100 km).
Elektromotory jsou uloženy u přední a zadní nápravy a zajišťují pohon všech kol. Zrychlení z 0 na 100 km/h je pro Turbo S za neskutečných 2,8 s, v případě verze Turbo za 3,2 s. Maximální rychlost je v obou případech 260 km/h. Pro elektromobily unikátní dvoustupňová převodovka umožňuje využít delší zpřevodování prodlužující dojezd za cenu zhoršení dynamiky - zrychlení do 100 km/h se prodlouží na stále nevídaných 5 s.
Rekuperace dosahuje výkon 265 kW. U Porsche v reálných testech zjistili, že až 90 % případů potřeby zpomalení nevyžaduje brzdění, ale stačí výkonná rekuperace.
Porsche Taycan je první produkční automobil, který používá elektrický systém s napětím 800 V. Akumulátor Performance Battery Plus má kapacitu 93,4 kWh a podporuje nabíjení výkonem až 270 kW. Pokud se najde tak výkonná nabíjecí stanice, pak nabíjením se během 5 minut prodlouží dojezd o 100 km a na 80 % kapacity akumulátor nabijete za 22,5 minuty.
Taycan nabízí čtyři jízdní režimy: Range, Normal, Sport a Sport Plus. Kromě toho je zde režim „Individual“ pro nastavení jednotlivých systémů podle osobních preferencí. Režim Range zdůrazňuje efektivnost a nízký odběr energie. Maximální rychlost se omezí na 90 až 140 km/h a řídicí jednotka zvolí nejúčinnější nastavení systému pohonu všech kol, takže za určitých okolností může toto Porsche jet jen s pohonem předních kol!
Integrovaný systém Porsche 4D Chassis Control v reálném čase analyzuje a synchronizuje všechny podvozkové systémy vozidla: elektronické řízení tlumičů PASM (Porsche Active Suspension Management), systém Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), systém elektromechanických stabilizátorů a vektorování točivého momentu Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).
V interiéru ovládací prvky zcela nahradila čtveřice velkých displejů, z nichž jeden je určen pro spolujezdce. Nejzajímavější je zakřivený digitální přístrojový panel s úhlopříčkou 16,8“ doplněný o centrální 10,9“ displej infotainmentu. V rámci udržitelnosti a důrazu na ekologii v interiéru nenajdete pravou kůži ale jen recyklované materiály. Taycan má dva zavazadlové prostory - přední má objem jen 81 l, zadní 366 l.
U Porsche zvolili bizarní označení výkonových verzí Turbo a Turbo S, i když pod kapotou samozřejmě není spalovací motor natož turbodmychadlo… Taycan se bude vyrábět ve Stuttgartu a už jej je možné objednávat. Verze Taycan Turbo začíná na ceně 152 136 eur, špičková verze Turbo S stojí od 185 456 eur. Koncem roku se objeví první odvozená varianta Taycan Cross Turismo.
Komentáře ke článku