Přidáte se k nám?
Audi S8 je splašená limuzína
Když nestačí jen luxus
Nové modely Audi S4, S5, S6 a S7 se, pro mnohé bohužel, představily jen s naftovými motory. Kdo chce benzin, musí jít do dražších verzí RS. Avšak teď přijíždí výjimka, protože limuzína S8 je vybavena zážehovým osmiválcem.
Pod kapotou se nachází čtyřlitrový motor V8 TwinTurbo, který mimo jiné najdeme i ve vozech Porsche Panamera, Bentley Continental nebo Lamborghini Urus. V případě Audi S8 produkuje 571 koní výkonu a 800 Nm točivého momentu. Samozřejmostí jsou osmistupňová automatická převodovka Tiptronic a pohon všech kol Quattro. Akcelerace z 0 na 100 km/h by měla proběhnout za 3,5 sekundy a maximální rychlost je elektronicky omezená na 250 km/h.
Velice inteligentní je i podvozek. Ten spolupracuje s přední kamerou, která snímá povrch silnice, a podle toho vzduchové měchy mění svou tuhost, a to na každém kole zvlášť. To znamená, že jízda bude nejen nadpřirozeně komfortní, ale i bez náklonu v zatáčkách a potápění přídě na brzdách.
O jistotu v zatáčkách se stará systém natáčení zadní nápravy, která se může pochlubit i sportovním diferenciálem. Za jednadvacetipalcovými koly se ukrývají karbonkeramické brzdy s kotouči o průměru 420 milimetrů vpředu a 370 milimetrů vzadu, třmeny jsou desetipístkové.
Nejde však o čistý sporťák, ale o rychlou limuzínu. Například v zatáčce se podvozek naklání do její vnitřní strany, aby cestování probíhalo bez zbytečných přetížení do stran. Audiosystém pak ještě pomáhá odhlučnění potlačit nepřívětivý hluk od podvozku a karoserie. Bezpečnostní systémy snad ani není potřeba zmiňovat.
Jako u naftových brášků jde o mild-hybrid s 48 V sítí. Umí tak rekuperovat energii a snížit spotřebu o 0,8 litru na 100 kilometrů. Při nízkém zatížení se automaticky odpojuje polovina válců.
Komentáře ke článku