Přidáte se k nám?
Nový Ford Mondeo Hybrid jen jako kombi
Poprvé jsme se krátce projeli a vyzkoušeli úspornost
Ford dříve prodával hybridní Mondeo pouze jako sedan. Ten ovšem v Česku ani obecně v Evropě nebyl příliš oblíbený. Jednak se tu sedany příliš velké oblibě netěší a navíc měl uložené baterie tak, že v kufru vznikl velký schod, který snižoval objem i využitelnost kufru. Teď ale na trh přišel nový Ford Mondeo Hybrid, který je naopak v ČR k dispozici pouze ve variantě kombi. A dokonce je momentálně, díky akční ceně, levnější než diesel.
Nový Ford Mondeo Hybrid ve verzi kombi má stejnou kapacitu baterie, jako měl předchozí hybrid. Kromě toho, že je to v praktičtější karoserii kombi, je ale baterie mnohem lépe umístěná. Je totiž rozložená pod podlahou kufru, takže je zavazadlový prostor sice mělčí, ale nevzniká tam nepraktický schod. Mělčí kufr u karoserie kombi téměř nepocítíte, zatímco u sedanu nebo liftbacku by to bylo znát mnohem více.
Nový Ford Mondeo Hybrid je full-hybrid, tedy auto, které dokáže jet i pouze na elektřinu s vypnutým spalovacím motorem. To se nedá říci o mild-hybridních pohonech, které budou k dispozici například ve Focusu a Fiestě. Mondeo Hybrid má planetovou převodovku, která zajišťuje rozložení výkonu z obou motorů.
Elektromotor má maximální výkon 88 kW, spalovací motor 106 kW. U hybridů většinou maximální systémový výkon není součet a stejně je tomu i u Mondea. Maximální výkon hybridního systému Fordu Mondeo Hybrid je tedy „jen“ 138 kW (187 k).
Baterie má kapacitu 1,4 kWh, tedy stejnou jako měla předchozí verze hybridního mondea. Auto by na ni mělo zvládnout po městě ujet cca 2 kilometry. Při mimoměstských rychlostech už zpravidla kombinuje elektromotor se spalovacím motorem a v rychlosti nad 137 km/h už Mondeo Hybrid používá jen spalovací motor.
V rámci představení využíváme i možnost si Ford Mondeo Hybrid vyzkoušet. Interiér na nás působí tak, že s faceliftem neprošel velkou změnou, ale zaujal nás nový infotainment, který je výrazně přehlednější. Ten totiž u předchozí verze zrovna nevynikal jednoduchostí ovládání.
Ale teď nás zajímá hlavně to, jak Mondeo Hybrid jezdí a to zejména z pohledu úspornosti, která ja u hybridu důležitá. Normovaná spotřeba je 4,4 l/100 km, což odpovídá emisím CO2 101 g/km, tak jdeme vyzkoušet, zda se této hodnoty dá reálně dosáhnout.
Jedeme trasu z Vestce směrem k Jižní Spojce, následně kousek po D1, ale u Chodova z ní sjíždíme a pokračujeme přes Šeberov a Hrnčíře zpět do Vestce. Jsou to sice okrajové části Prahy, ale simulují spíše vesnice a okresky, zatímco v první části okruhu šlo spíše o městský provoz.
Tento okruh je tedy provoz, kde by měl hybrid fungovat nejlépe. Pokud jezdíte převážně po dálnici, tak je lepší se podívat po jiném typu pohonu, než je hybrid. Městské a příměstské trasy mu ale vyhovují, což ukázal i okruh dlouhý 17,7 km. Jeli jsem s lehkou nohou, ale na horní hranici rychlostních limitů. Na konci palubní počítač ukázal 4,8 l/100 km. Takže pokud umíte využít hybridní systém, dá se s ním tyto trasy jezdit do 5 l/100 km.
Diesel se na takovou spotřebu při této trase těžko dostane a hlavně by na podobných trasách trpěl motor i celý pohonný systém. Naopak full-hybrid má všechny předpoklady nejen k úspornosti, ale i ke spolehlivosti právě v tomto režimu provozu.
Jelikož jde o jediný kombík v této třídě, který má full hybridní pohon, je to zajímavá alternativa k dieselům pro lidi, kteří se pohybují spíše po městě a okreskách. Mohl by být i zajímavou volbou pro řidiče taxi, kam diesel není vhodný a srovnatelně velké plug-in hybridy představují podstatně vyšší investici, zatímco úspornější budou jen při pravidelném dobíjení.
Aktuální akční cena hybridního Mondea startuje na 701 900 Kč včetně DPH, což je hodně zajímavé. Srovnatelně velké plug-in hybridy jsou totiž přes milion a jiná úspornější alternativa k dieselům v této kategorii není.
Základní údaje - Ford Mondeo Hybrid
Karoserie: | 5 dveřové kombi |
Počet míst: | 5 |
Předchůdce: | Ford Mondeo Hybrid - sedan |
Příbuzné modely: | Ford Mondeo |
Hlavní konkurenti: | Kia Optima SW PHEV, VW Passat Variant GTE |
Platforma: | - |
Pohon: | předních kol |
Motor: | zážehový 2,0 l/106 kW + elektromotor 88 kW |
Umístění motoru: | motor vpředu napříč |
Převodovka: | planetová převodovka eCVT |
Maximální rychlost: | 187 km/h |
Zrychlení 0-100 km: | 9,4 s |
Spotřeba paliva podle NEDC: | 4,4 l/100 km |
Spotřeba paliva podle WLTP: | 5 l/100 km |
Objem nádrže | 49 l |
Dojezd | 1113 km |
Délka: | 4867 mm |
Výška: | 1 501 mm |
Rozvor náprav: | 2 850 mm |
Průměr otáčení: | 11,6 m |
Provozní hmotnost: | 1716 kg |
Užitečné zatížení: | 544 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 403 l |
Místo výroby: | Valencie (Španělsko) |
Záruka: | 5 let/120 000 km |
Cena základní verze: | 701 900 Kč včetně DPH (akční cena) |
Komentáře ke článku