Přidáte se k nám?
Porsche, které nedojelo do Kapského Města
Po nezdařeném projektu zbylo krásné auto
I nesplněné sny mohou mít svoje kouzlo. Před pár lety se zrodil nápad zvládnout trasu z Bratislavy do Kapského Města sólo jízdou bez doprovodného vozidla. Vlivem zhoršené politické situace v části černého kontinentu se projekt nakonec neuskutečnil.
Zbylo však po něm auto. A ne ledajaké. Firma Petersport pro tento účel upravila Porsche Carreru 911 4S.
Technici snížili hmotnost o 100 kilogramů, především zásluhou použití uhlíkových komponentů a hliníku. Naopak přibyly zadní křídlo, naviják a dvě tažná oka.
Podvozek je kapotován aluminiovým plechem, na zakázku byly vyrobeny tlumiče a sedmnáctipalcové ráfky BBS. Jako obutí byly zvoleny pneumatiky Yokohama Geolandra A/T-S.
Šestiválcový zážehový motor, pochopitelně boxer, byl zušlechtěn některými sportovními prvky. Za optimálních podmínek se může vykázat výkonem 380 koní při 6800 otáčkách za minutu a maximálním točivým momentem 430 Nm. Dostal také upravenou řídící jednotku s pěti režimy, dovolující i použití značně nekvalitního paliva.
Ze spartánsky vyhlížejícího interiéru zmizely klimatizace, koberečky či autorádio, zato se v něm objevily bezpečnostní rám a čtyřbodové pásy. Na místě airbagu před spolujezdcem se udělala příprava pro montáž satelitní navigace a telefonu.
Kvůli extrémním podmínkám, které by posádku během putování jistě čekaly, byla výbava doplněna ještě o vzduchový kompresor na dohuštění gum, přídavná dálková světla, dva dvacetilitrové kanystry na benzin a dvě plnohodnotné rezervy.
Porsche v legendárním designu Martini dostalo označení Afrika RSA 380 – poslední číslo připomíná plánovaný výkon pohonné jednotky.
Komentáře ke článku