Přidáte se k nám?
Audi e-tron zdolalo Hahnenkamm opačným směrem
Úspěšný výjezd po nejslavnější sjezdovce světa
Prototyp elektromobilu Audi e-tron podstoupil skutečně extrémní prověrku svých schopností. V Kitzbühlu se vydal vzhůru po trati legendárního Hahnenkammu.
Ze sjezdovky Streif si přitom vybral nejtěžší úsek, pověstnou Mauserfalle se sklonem až 85 procent. Ke zdolání této výzvy mu pomohly tři elektromotory o celkovém výkonu 370 kW a točivém momentu 8920 Nm. Technici navíc přizpůsobili software pro řízení točivého momentu a rozdělování hnací síly mezi jednotlivá kola.
Radující se Mattias Ekström
Potřebnou adhezi na sněhu a ledu zajistily devatenáctipalcové pneumatiky s hroty, které byly vyrobeny speciálně pro tuto jízdu. Do výbavy patřily ochranný rám a závodní sedadlo se šestibodovým bezpečnostním pásem. Vozidlo bylo opatřeno jištěním proti pohybu dozadu prostřednictvím lana, které však nebylo připojeno k žádnému tažnému zařízení.
Lví podíl na zdaru projektu měl pochopitelně také Mattias Ekström, který seděl za volantem. „Znělo to na první pohled nemožně,“ uvedla někdejší hvězda DTM. „Dokonce i mě překvapilo, jak si tento automobil poradil s tak náročným terénem.“
Komentáře ke článku