Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Porsche Cayman má karoserii zhotovenou z biovláken

Porsche Cayman má karoserii zhotovenou z biovláken

Druhá, ještě silnější generace závodního GT4

Porsche přichází s druhou generací sportovního Caymanu GT4 Clubsport. Poprvé bude dodáván ve dvou variantách. Trackday je určen pro hobby piloty, Competition pro plnokrevné závodění.

Jako první sériově vyráběný závodní automobil má Cayman díly karoserie zhotovené z kompozitu vyztuženého biovlákny. Dveře na straně řidiče i spolujezdce a zadní spoiler jsou vyrobeny z kombinace přírodních vláken, získávaných především ze zbytků zemědělské produkce. 

K pohonu slouží šestiválcový boxer se zdvihovým objemem 3,8 litru a nejvyšším výkonem 313 kW (425 k). V porovnání s předchůdcem došlo k nárůstu počtu koníků o čtyřicet. Hnací síla je přenášena na zadní kola prostřednictvím šestistupňové dvouspojkové převodovky Porsche a mechanické uzávěrky zadního diferenciálu. Přední náprava s lehkými pružinovými vzpěrami pochází z většího modelu 911 GT3 Cup. Brzdová soustava je opatřena kotoučovými brzdami z oceli s průměrem 380 milimetrů vpředu i vzadu. Standardní výbava zahrnuje bezpečnostní rám přivařený ke skeletu karoserie, skořepinové sedadlo a šestibodové bezpečnostní pásy. 

Provedení Trackday disponuje neměnným nastavením tlumičů, které v kombinaci s deaktivovatelnými asistenčními systémy ABS, ESC a řízením trakce zaručuje předvídatelné chování vozidla při jízdě na limitu. Již v základu jsou obsaženy klimatizace, vyprošťovací otvor ve střeše, ruční hasicí přístroj a bezpečnostní palivová nádrž FT3 o objemu 80 litrů. Cena činí 134 000 eur plus DPH. 

U Competition lze naopak tlumiče nastavit ve třech různých režimech. Rozdělení brzdné síly mezi přední a zadní nápravu se může plynule měnit systémem vahadel. Nechybějí ani integrovaný pneumatický zvedák, odnímatelný volant a automatické hasicí zařízení. Zájemci o tuto „gétéčtyřku“ zaplatí 157 000 eur plus DPH.

 

 

Komentáře ke článku