Přidáte se k nám?
Volvo nechce prodávat nová auta
Automobilka láká na operativní leasing
Vysoké prodeje jsou cílem každé automobilky. Pro švédskou automobilku Volvo však nikoli. Ve Volvu se momentálně snaží zákazníky od nákupu nových vozidel spíše odradit. A proč? Odpověď se nachází v nově spuštěné kampani, nazvané Care by Volvo, což je jakási oficiální forma operativního leasingu.
Kampaň běží například v Německu, kde ji doprovází slogan: „Nekupujte si toto auto. Předplaťte si ho“. To je sice možná trochu odvážné tvrzení, ale zatímco ostatní automobilky si s tímto nápadem zatím jen letmo pohrávají, nebo jej nemají dotažený, Volvo to má promyšlené do detailu.
V zemi vozů Audi, BMW a Mercedes-Benz nabízí Volvo k pronajmutí model XC40 za měsíční poplatek 498 eur (12 800 Kč). Za tuto cenu dostane zákazník pohodlné SUV, pojištění, daňové poplatky, asistenci na cestách a spousty doplňkových služeb, jako například skladování zimních pneumatik. Vrchol produkce automobilky v podobě velkého SUV XC90 pak vyjde na 23 920 Kč.
Služba je to tedy krásně nastavená, ale stejně jako další operativní leasingy, má i tento velkou nevýhodu. V Německu je totiž o celých 40 % dražší než obyčejný. Kromě toho by si podle průzkumu pronajala vůz jen hrstka obyvatel Německa a jinde ve světě to není lepší. Například v Americe je to pouze 14 % obyvatel.
Podle předběžných údajů z nového programu značky Volvo je ale výsledek pozitivní. Novinka láká ke švédským automobilům mladé lidi, což značka potřebovala jako sůl. Podle amerického průzkumu byl totiž průměrný věk majitele vozu Volvo čtyřicet a více. I u nás lze předplatit Volvo na operativní leasing. Jde to ovšem pouze prostřednictvím třetí strany a nikoli oficiální cestou. Alespoň prozatím. Ceny jsou velmi podobné, například XC40 ve výbavě Momentum je k dispozici za 14 226 Kč na 36 měsíců s ročním nájezdem 10 000 kilometrů.
Komentáře ke článku