Přidáte se k nám?
Pininfarina si brousí zuby na elitu hypersportů
Elektrický sportovní vůz dorazí do dvou let
První novináři měli možnost nahlédnout pod pokličku velmi očekávaného supersportu od designového studia Pininfarina. Odhalení se konalo kde jinde, než samotném chrámu designu. V ateliérech Pininfariny.
Italské studio s devadesáti letou tradicí se rozhodlo pustit se do nelehkého úkolu. Definovat budoucnost hyperaut. Automobilka tak nechce postavit jen další limitovaný vůz za miliony dolarů, ale chce tím potvrdit i svou filozofii, a vytvořit unikátní umělecké dílo na kolech.
Šéf Automobili Pininfarina, Luca Borgogno, vůz popisuje, jako „vyjádření čistoty“. Hypersport pojmenovaný PF0 vznikne pouze ve 150 exemplářích. Padesát kusů pro Ameriku, padesát pro Asii, a poslední třetina je pro Evropu. Většina modelů pro Ameriku, je po VIP prezentaci na Pebble Beach již vyprodaná.
Objektivům se novinka zatím skrývá, to jediné co zatím máme, je sada koncepčních fotografií, a nadšené ohlasy šťastných novinářů. Auto je prý uvnitř překvapivě prostorné a nabízí několik informačních displejů. Exteriér odkazuje na slavné vozy ze 60. let, jak jinak než z dílny Pininfarina. Designéři se nebáli divokých tvarů a odvážných křivek.
Vzhledem k tomu, že Pininfarina nyní spolupracuje i s chorvatským výrobcem elektrických hypersportů Rimac a s finanční pomocí od automobilky Mahindra, bude o zábavu postaráno. Zrychlení z 0 na 300 km/h by mělo být otázkou 12 sekund, což je údaj o osm desetin vteřiny rychlejší, než jaký udává očekávaný hypersport od Mclarenu, Speedtail. Přitom dojezd by měl být úctyhodných 450 kilometrů.
Spatřit světlo světa by vůz měl do roku 2020. Do tří let potom, by se měly objevit další tři modely. Předseda představenstva, Michael Perschke, se vyjádřil takto: „Je to o agilitě. Určení doby pro uvedení na trh je klíčově, a náš čas nastal teď.“ Na charakteristiku zvuku uvedl: „Nechceme používat umělé zvuky, jako ostatní výrobci. Jsme nadšení z toho, že řidič v našem voze může poslouchat skutečné mechanické zvuky“.
Komentáře ke článku