Přidáte se k nám?
Jeep Gladiator přijíždí
Pick-up do terénu i pro volný čas
Ford svou poslední generací modelu Ranger probudil zájem Američanů o pick-upy střední třídy. Jeep na to zareagoval návratem do tohoto segmentu, který opustil před čtvrt stoletím s ukončením výroby modelu Commanche.
Jeep Gladiator modelový rok 2020 (prodej ale začne už ve druhém čtvrtletí 2019) koncepčně vychází z nejnovější generace Jeepu Wrangler. Od něho, přesněji od jeho čtyřdveřové verze, přebírá i velkou část ocelové karoserie, která tak vytváří klasický Double Cab. Zde ovšem na kabinu navazuje ocelový nákladový prostor dlouhý 1254 mm. Proti Wrangleru tak Gladiator narostl do délky o 787 mm na celkových 5181 mm, přičemž se protáhl i rozvor náprav o 492 mm na 3480 mm. Příbuznost s Wranglerem znamená, že Gladiator bude jediným pick-upem umožňujícím sejmutí střechy.
Proti Wrangleru ale má Gladiator zesílený podvozek, brzdy, delší ramena závěsů a větší nápravy - vpředu i vzadu jsou tuhé nápravy Dana 44 třetí generace. Gladiator má světlou výšku 282 mm a pozoruhodné schopnosti jízdy v terénu s nájezdovými úhly 43,6° vpředu a 26° vzadu a přejezdovým úhlem 20,3°. K tomu navíc vyniká brodivostí do hloubky 762 mm.
Při uvedení na trhu bude k dispozici jen zážehový motor V6 Pentastar 3,6 l s výkonem 210 kW (285 k) a točivým momentem 352 N.m. V roce 2020 přijde ještě vznětový V6 EcoDiesel 3,0 l se 190 kW (260 k) a 600 N.m. Převodovky jsou na výběr osmistupňová automatická, ale i šestirychlostní přímo řazená. K dispozici jsou dva systémy pohonu všech kol - základní Command Trac a pro použití v těžkém terénu Rock Trac s uzávěrkami diferenciálu Tru-Lok, určený pro čistě off roadovou variantu Rubicon. Gladiator má nosnost 725 kg a utáhne přívěs o hmotnosti 3470 kg.
Komentáře ke článku