Přidáte se k nám?
Gladiator dorazí do Evropy v červenci
První pick-up od Jeepu po 26 letech se začne prodávat počátkem roku 2020
Populární evropský sraz majitelů a příznivců americké terénní legendy Jeep Camp 2019 se letos uskuteční 12. - 14. července v italském lyžařském středisku San Martino di Castrozza asi 80 kilometrů od Bolzana.
K vidění zde bude mnoho historických vozidel, ale americká automobilka slíbila i několik prototypů. Skutečným vrcholem akce ovšem bude evropská premiéra pick-upu Gladiator. Jeep se do kategorie pick-upů vrací po 26 letech.
Po technické stránce i designem Gladiator vychází z modelu Wrangler. Konstruktéři ovšem kvůli vytvoření nákladové plochy prodloužili žebřinový rám o 787 milimetrů, takže délka vozu narostla na majestátních 5537 milimetrů a rozvor náprav na 3487 milimetrů. Ač se tyto rozměry mohou zdát obrovské, na americké poměry jde v porovnání s tamním bestsellerem Ford F150 jen o středně velký pick-up. Na evropském trhu už zavedení konkurenti, například Ford Ranger, Volkswagen Amarok, Nissan Navara nebo Toyota Hilux, jsou ovšem podstatně menší.
V nabídce pohonných jednotek jsou zážehový šestiválec Pentastar 3,6 l/213 kW (289 k) a turbodiesel EcoDiesel V6 3,0 l/194 kW (264 k) v kombinaci s osmistupňovou automatickou převodovkou s měničem. Pro Pentastar je k dispozici i šestirychlostní přímo řazená.
Jeep tradičně nabízí dva typy pohonu všech čtyř kol: Command Trac, upřednostňující zadní kola s přiřazením předních prostřednictvím rozdělovací převodovky, a Rock Trac, přidávající uzávěrky předního a zadního diferenciálů.
Gladiator bude k dispozici jen se čtyřdveřovou pětimístnou kabinou Double Cab. Světlá výška je 280 milimetrů, délka ložné plochy 1524 milimetrů a užitečná hmotnost 725 kilogramů. V závislosti na verzi utáhne automobil brzděný přívěs o hmotnosti 3200 až 3650 kilogramů.
Gladiator se pro všechny trhy vyrábí v Toledu ve státě Ohio.
Komentáře ke článku