Přidáte se k nám?
Mercedes-Benz třídy B už ve výrobě
Třetí generace kompaktního Sports Toureru
Nový Mercedes-Benz třídy B se představil na autosalonu v Paříži. V porovnání se svým předchůdcem má sportovnější charakter. Jeho výroba v německém Rastattu právě začala a zákazníci budou moci objednávat novou třídu B od 3. prosince 2018. První vozy jim budou dodány v únoru 2019.
S dlouhým rozvorem 2729 mm je interiér prostornější. Zavazadlový prostor má základní objem 455 l, při sklopených zadních sedadlech až 1540 l. Mimořádně prospěšná pro záda je nová kinetika sedadel Energizing, která podporuje pravidelnými nepatrnými změnami sklonu sedáku a opěradla ortopedicky žádoucí střídání poloh při sezení.
Interiér je podobně nekonvenční jako u nové třídy A, ovšem místo rozdělení přístrojové desky do dvou velkých displejů je zde jen jedno základní těleso se zobrazovací plochou, nabízené ve třech verzích: se dvěma sedmipalcovými displeji, jedním sedmipalcovým a jedním 10,25“ displejem nebo v širokoúhlé verzi se dvěma 10,25“ displeji. Na přání se dodává i projekční displej (HUD).
Jako druhá po třídě A má nová třída B multimediální systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience) s konektivitou Mercedes me s umělou inteligencí se schopností učit se. Standardní ovládání prostřednictvím dotykového displeje lze rozšířit o inteligentní s rozpoznáváním hovorové řeči. Dotykový displej je u systému MBUX součástí komplexního konceptu dotykového ovládání s displejem, plochou na středové konzoli (za příplatek) a tlačítky na volantu.
Vůz disponuje asistenčními systémy s podporou řidiče s nejvyšší úrovní aktivní bezpečnosti v segmentu díky funkcím z třídy S. Poprvé v určitých situacích umožní funkci částečně automatizované jízdy. Vylepšené kamerové a radarové systémy dovolují sledovat silnici do vzdálenosti až 500 m. Kromě toho se využívají mapové podklady a data navigačního systému.
Aktivní adaptivní tempomat Distronic dokáže díky tomu podporovat řidiče v mnoha situacích na základě znalosti projížděné trasy, když například před zatáčkami, křižovatkami nebo kruhovými objezdy předvídavě přizpůsobuje rychlost jízdy.
Nové jsou pro uložení vpředu napříč upravené vznětové čtyřválce 2,0 l, vybavené katalyzátorem SCR s výkonem 110 kW (150 k) jako B 200 d nebo 140 kW (190 k) ve verzi B 220 d. Ty doplňuje známý vznětový čtyřválec 1,5 l s výkonem 85 kW v B 180 d. Při zahájení prodeje budou k dispozici také dva zážehové čtyřválce 1,33 l s deaktivací válců ve výkonových verzích 100 kW (136 k) v B 180 a 120 kW (163 k) ve verzi B 200.
Nová třída B bude zpočátku nabízena výhradně s dvouspojkovými převodovkami. Novinkou je osmistupňová převodovka 8G-DCT ve spojení s větším vznětovým motorem. Další motory budou následovat, stejně jako verze s pohonem všech kol 4Matic.
Za příplatek bude k dispozici i podvozek s aktivními adaptivními tlumiči se systémem Dynamic Select.
Komentáře ke článku