Přidáte se k nám?
Mercedes-Benz třídy A
Malý prémiový sedan poprvé v nabídce
Mercedes-Benz přichází do prémiového segmentu malých aut s nesmírně elegantní karoserií. Tuto krajně nepravděpodobnou verzi jsme před lety mohli vidět jen v Číně. Nyní ale přichází nový Mercedes-Benz třídy A sedan s karoserií, která, jak bylo už uvedeno, vyniká i skvělou aerodynamikou.
Ve snaze o co nejlepší aerodynamiku Mercedes-Benz v posledních letech dosahuje nejlepší výsledky. Sedan třídy A se součinitelem aerodynamického odporu cx = 0,22 se v tomto ohledu stává absolutně nejlepším sériovým automobilem světa. Snížení aerodynamického odporu bylo dosaženo mj. díky kompletně zakrytovanému podvozku, speciálně tvarovanými blatníky, aby kolem kol vznikaly co nejmenší turbulence, a aktivním klapkám v předním nárazníku. Za zmínku stojí i odtrhová hrana na víku zavazadlového prostoru, potlačující vztlak ve vyšší rychlosti.
Sedan sdílí technický základ s hatchbackem se stejným rozvorem náprav 2729 mm. Je pouze o 18 mm delší - 4437 mm. Zavazadlový prostor má objem 420 l, tedy o 50 l víc než pětidveřový hatchback.
Stejně jako u hatchbacku dominují interiéru dva opticky propojené displeje, přičemž jeden slouží jako přístrojový panel a druhý je dotykový pro informační systémy a navigaci. Jako u hatchbacku lze využívat i hlasové ovládání některých funkcí, včetně klimatizace, rádia, navigace nebo kupříkladu otevírání panoramatické střechy. Systém funguje i v češtině.
Při uvedení na trh budou k dispozici pouze dva motory. Pod označením A 200 to je přeplňovaný zážehový čtyřválec 1330 cm3 vyvinutý ve spolupráci s Renaultem. Dosahuje výkonu 120 kW (163 k). Označení A 180d symbolizuje turbodiesel 1,5 l/85 kW (116 k), opět s původem u Renaultu, vybavený SCR. Oba se kombinují se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a pohonem předních kol.
Mercedes bude svůj nejmenší sedan vyrábět ještě do konce tohoto roku v mexickém Aguascalientes a napřesrok už v německém Rastattu.
Komentáře ke článku