Přidáte se k nám?
Porsche Taycan jde do výroby
Výrobce 911 vsadil na elektromobilitu
Výrobce legendárního modelu 911 se do budoucna jednoznačně orientuje na elektromobilitu. Jen do nového modelu s elektrickým pohonem Taycan investuje Porsche šest miliard eur.
„Vycházíme z toho, že v roce 2025 bude více než 50 % dodaných vozidel Porsche elektrifikováno. Značné investice proto směřují do vývoje a infrastruktury, ale i do kvalifikace zaměstnanců. Navzdory tomu zůstává beze změn strategický cíl provozní ziskovosti minimálně 15 %. Kromě efektivních procesů se budou na našem hospodářském úspěchu ve stále větší míře podílet také výnosy z digitálních produktů a služeb,“ je přesvědčen místopředseda představenstva společnosti Porsche odpovědný za finance a IT Lutz Meschke.
Čtyřmístné kupé Taycan má pohon všech kol dvojicí trakčních synchronních elektromotorů s výkonem 440 kW s využitím rozdělení točivého momentu mezi jednotlivá kola systémem Porsche Torque Vectoring. Jeho výroba v Zuffenhausenu začne během roku 2019 a uvedení do prodeje se plánuje na rok 2020. Porsche plánuje vyrábět 15 000 až 20 000 těchto vozů ročně.
Taycan, stejně jako trojnásobný vítěz z Le Mans Porsche 919 Hybrid, používá inovativní 800 V techniku. Porsche vlastními sílami vyvinulo příslušné komponenty pro stejnosměrný systém pracující s napětím 800 V, například kapalinou chlazené lithio-ionové akumulátory. Pro Taycan tato elektrická soustava přináší možnost nabít akumulátory za čtyři minuty takovým množstvím energie, které postačuje k ujetí vzdálenosti 100 km (podle NEDC). Akumulátory o kapacitě 90 kWh by měly umožnit dojezd přes 500 km (podle NEDC).
Předpokladem pro rychlé nabíjení jsou vysokovýkonné nabíjecí systémy. Porsche E-Performance proto pracuje na budování potřebné infrastruktury s možnostmi nabíjení doma i na cestách. Porsche Mobile Charger Connect umožňuje rychlé nabíjení doma výkonem až 22 kW. Porsche navíc do konce roku 2019 v rámci společného podniku Ionity vybuduje spolu s Audi, BMW, Daimlerem a Fordem po celé Evropě 400 rychlonabíjecích stanic s výkonem až 350 kW. Kromě toho plánuje instalovat do uvedení modelu Taycan na trh více než 2000 nabíjecích zařízení se střídavým proudem v turistických destinacích ve dvaceti zemích.
Při výrobě modelu Taycan se Porsche odklání od tradičního principu montážní linky. Jako první automobilka zde použije tzv. flexibilní linku, proces nepřetržité sériové výroby s transportními systémy bez řidičů, který spojí výhody klasické linky s flexibilitou variabilní montáže.
Komentáře ke článku