Přidáte se k nám?
Hyundai i30 Fastback N
Sportovní verze kompaktního pětidveřového kupé
Druhý vysokovýkonný model značky Hyundai uváděný na evropské trhy kombinuje elegantní design a stejné potěšení z jízdy jako pětidveřový hatchback i30 N, který se začal prodávat před rokem.
Systémy pro sportovní jízdu jsou převzaty z pětidveřového hatchbacku. Fastback N se, stejně jako hatchback N, vyrábí v Nošovicích.
Zdobí jej specifické sportovní stylistické prvky modelů N: upravené nárazníky vpředu i vzadu, maska chladiče s logem N, LED světlomety s černými vnitřními plochami, červená linka a trojúhelníkový zadní mlhový světlomet mezi dvěma dvojitými koncovkami výfukové soustavy. Velký zadní spoiler je integrovaný do výklopného víka a ozdobený leskle černým prvkem. Kola z lehké slitiny jsou osmnáctipalcová s pneumatikami Michelin (standardní verze) nebo devatenáctipalcová s pneumatikami Pirelli P-Zero ve specifikaci pro Hyundai N (paket Performance).
Interiér je v kombinace černé a červené Point s logem N na spodním rameni volantu a hlavici řadicí páky. Sedadla jsou čalouněná tkaninou nebo kombinací semiše a kůže.
Informační a zábavní systém je vybaven osmipalcovým dotykovým displejem, funkcemi pro navigaci, přehrávání multimedií a konektivitou Apple CarPlay i Android Auto. Využívání služeb Live Servicesa je sedm let zdarma.
Zážehový motor 2,0 T-GDI má ve standardní verzi největší výkon 184 kW (250 k), v provedení Performance 202 kW (275 k). Největší točivý moment je 353 N.m, s funkcí krátkodobého zvýšení plnicího tlaku až 378 N.m. Převodovka je šestirychlostní přímo řazená.
Vůz je vybaven systémem N Grin Control s pěti různými jízdními režimy: Eco, Normal, Sport, N a N Custom. Sada Performance přidává elektronicky řízenou uzávěrku diferenciálu N Corner Carving Differential, elektronicky řízené tlumiče ECS (Electronic Controlled Suspension) a variabilní výfukovou soustavu s klapkami nastavitelnou úrovní zvuku.
Vyspělé prvky aktivní bezpečnosti a asistenční systémy Hyundai SmartSense standardně zahrnují mj. asistenty pro odvrácení kolize s překážkou vpředu FCA (Forward Collision-Avoidance Assist) pro městský provoz, pro rozpoznávání únavy řidiče DAW (Driver Attention Warning), pro jízdu v jízdním pruhu LKA (Lane Keeping Assist) nebo dálkových světel HBA (High Beam Assist). K dispozici je i integrovaná zadní kamera s dynamickým zobrazováním.
Vůz dosahuje zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,4 s, resp. 6,1 s ve verzi Performance, a nejvyšší rychlosti 250 km/h.
Komentáře ke článku