Přidáte se k nám?
Volvo 164 se zrodilo právě před padesáti lety
Exkluzivní vůz se pyšnil mimořádnou výbavou
Před půlstoletím uvedlo Volvo na trh svůj tehdy vrcholný model 164. S myšlenkou vytvořit větší a exkluzivnější automobil si automobilka ovšem pohrávala již delší dobu.
Koncem padesátých let minulého století bylo v plánu postavení luxusního Volva s motorem V8. Nicméně v roce 1960 se od projektu zcela upustilo, protože průzkum ukázal, že budoucnost patří kompaktním vozům, což platilo především pro USA.
Po příchodu řady 140 se v roce 1966 zrodila idea osadit ji řadovým šestiválcovým motorem. Šéfdesignér Jan Wilsgaard ponechal původní podvozek, který spojil s přídí konceptu 358 z padesátých let. Šasi bylo navíc prodlouženo o 10 centimetrů směrem od čelního skla dopředu. Poslední zmíněná úprava byla nutností, aby došlo k vytvoření dostatečného prostoru pro uložení nově vyvinutého šestiválce. Jednotka s označením B30 měla zdvihový objem tři litry a díky dvěma karburátorům značky Zenith-Stromberg dokázala vyvinout výkon 145 koní. Tisková zpráva z roku 1968 dále oznamovala, že je novinka vybavena německou převodovkou ZF, jejíž součástí byla relativně krátká řadicí páka umístěná ve středovém tunelu mezi předními sedadly při jejich okraji.
Vybavení interiéru bylo výrazně honosnější než u řady 140, což se projevovalo v silném vlněném materiálu na sedačkách, textilních podlahových koberečcích a zadním sedadle určeném pro dvě osoby, které bylo ve střední části opatřeno sklopnou loketní opěrkou.
Po prvním roce výroby se 164 ve standardu dočkal koženého čalounění, integrovaných přídavných světel halogenového typu a opěrek hlavy. Vozidla určená pro USA byla samozřejmě nabízena s elektrickým stahováním oken včetně střešního, klimatizací a tónovanými skly.
Volvo 164 bylo po celou dobu neustále inovováno a obohacováno o nové funkce, mezi které patřilo například elektronicky řízené vstřikování paliva (od modelového roku 1972). Produkce skončila v roce 1975, přičemž všechny zhotovené kusy zamířily do USA. Poté začala éra nástupnického typu 264.
Komentáře ke článku