Přidáte se k nám?
Honda Civic 1,6 i-DTEC 9AT
Poprvé vznětový motor v kombinaci s automatickou převodovkou
Do řady vznětových motorů i-DTEC pro vůz Honda Civic byla zařazena devítistupňová automatická převodovka. Je to poprvé, kdy je u vozu Civic k dispozici vznětový motor v kombinaci s automatickou převodovkou, a to u všech úrovní výbav a jak pro čtyřdveřový sedan, tak pětidveřový hatchback. Na tuto novou variantu se již přijímají objednávky.
Motor 1,6 i-DTEC dosahuje maximálního výkonu 88 kW (120 k) při otáčkách 4000/min a točivý moment 300 N.m při 2000/min. Ve spojení s devítistupňovou automatickou převodovkou Civic zrychlí z 0 na 100 km/h za 11 s a dosahuje maximální rychlosti 200 km/h při kombinované spotřebě 4,1 l/100 km.
Je osazen kovanými ocelovými písty, které snižují ztráty chlazení. Byla u něj použita metoda honování super plateau, která ještě více snižuje úroveň tření mezi písty a vložkami válců, umožňuje hladký chod pístů a zlepšuje dlouhodobou životnost motoru. Dále je vybaven novým systémem s akumulačním katalyzátorem (NSC) s vyšší hustotou článků, což umožňuje rychlejší přeměnu a snížení emisí. Filtr pevných částic s tenkou vrstvou stříbra díky kratší tvorbě tepla dále zlepšuje účinnost spalování a prodlužuje životnost výfuků.
Pětidveřový hatchback Civic se montuje v závodě HUK Manufacturing v britském Swindonu, zatímco čtyřdveřový sedan Civic pro evropské trhy se vyrábí v Turecku.
Komentáře ke článku