Přidáte se k nám?
Mini Countryman
Představení trendy SUV
Poslední vydání SUV značky Mini má hodně společného s vozy sesterské značky BMW. Těží s toho především zákazník.
První jízdu s druhou generací „nafouklého“ Mini, která míří svými rozměry, pojetím i cenou mezi kompaktní SUV vozy, jsem absolvoval ještě před začátkem léta a musím říci, že největší z vozů Mini mě dost překvapil. Nabídkou vnitřního prostoru, zpracováním i jízdním projevem se totiž zase o něco více přiblížil na dosah třeba BMW X1, které koupíte za obdobnou částku kolem milionu korun. Základní cena přitom na českém trhu začíná na 664 300 korun.
Nová generace zase o trochu povyrostla, a pokud máte jen trochu představivosti, dá se říci, že pokud byste chtěli vzít celé původní třídveřové Mini ze šedesátých let, vešlo by se do interiéru pětidveřového Countrymanu. V suché řeči čísel tak ve srovnání s první generací novinka narostla o 200 milimetrů do délky a 30 mm do šířky, o 75 mm pak byl prodloužen i rozvor mezi nápravami.
Máme zde tak SUV o délce 4,3 m, které by mělo soupeřit ve střední třídě s celou řadou rivalů od Volkswagenu Golf až po Audi Q3. To chce ostatně značka doložit i objemem zavazadlového prostoru, jenž vůči předchůdci narostl o 220 litrů. Standardně tak nabízí 450 l, po sklopení zadních sedadel pak dokonce až 1309 l. Zadní sedadla jsou dělena v poměru 40:20:40, zároveň je můžete podélně posouvat až o třináct centimetrů. Mini se v rámci příplatkové výbavy rozhodlo nabídnout nejen elektrické ovládání pátých dveří, ale zároveň i flexibilní lavičku Picnic Bench, kterou je možné vyklopit ze zavazadlového prostoru a poskytnout tak místo dvěma lidem.
Nabídka verzí pro český trh startuje u modelu Cooper Countryman, který počítá s přeplňovanou tříválcovou patnáctistovkou, 136 koňmi a 220 Nm točivého momentu. O stupeň výše stojí Cooper S Countryman, jehož přední kola bude roztáčet dvoulitrový čtyřválec se 192 koňmi a 280 Nm. Kromě standardního šestistupňového manuálu bude pro tuto variantu k dispozici i osmistupňový automat, se kterým se sprint z klidu na stovku odehraje za 7,2 sekundy. Diesely zastupuje dvoulitrový čtyřválec ve dvou výkonových verzích. Cooper D Countryman nabídne 150 koní a 330 Nm, Cooper SD Countryman pak 190 koní a 400 Nm. V jeho případě je přitom automat standardem, u slabšího modelu za něj můžete připlatit. Mimo to je pak možné spřáhnout se všemi pohonnými jednotkami pohon všech kol All4, který je založen na elektrické mezinápravové spojce.
Komentáře ke článku