Přidáte se k nám?
Jak dlouho Češi šetří na ojetinu?
Nejčastěji se spoří na Škodu Octavia
Zatímco před pandemií zažívala česká ekonomika období prosperity, nyní se potýká s krizí, která přímo dopadá na nemalé procento Čechů. Přímá zkušenost s nejistou dobou přiměla obyvatele ČR omezovat výdaje a více se zaměřit na úspory. Podle průzkumu společnosti Intrum se alespoň nějakou částku z výplaty daří ušetřit celým 88 procentům lidí, mezi nimiž jsou i zájemci o koupi ojetého auta. A ačkoli trh s ojetinami sám o sobě zažívá období omezenější nabídky a vyšších cen, situace není kritická.
Podle celoevropského průzkumu společnosti Intrum Czech většina lidí (88 %) v tuzemsku dokáže uspořit každý měsíc alespoň nějakou část ze svého příjmu, 49 % z nich však není spokojených s konkrétní výší svých pravidelných úspor. Celá polovina respondentů měsíčně neušetří víc než 10 % z příjmu. To při průměrné mzdě 38 725 Kč (ve 2. čtvrtletí 2021 na přepočtené počty zaměstnanců v národním hospodářství) představuje méně než zhruba 3 800 Kč. Do trhu ojetých automobilů tak zasahuje nejen „čipová krize“ a dlouhé dodací lhůty nových aut, ale i finanční situace potenciálních zákazníků.
Průměrná cena ojetého vozu Škoda Octavia byla v roce 2021 podle dat společnost AURES Holdings 224 000 Kč. Polovina Čechů by tak na takovou ojetinu mohla při měsíční úspoře 3 000 Kč šetřit něco přes 6 let. V současnosti se po Octavii nejčastěji prodává Škoda Fabia za 194 000 Kč, na níž by se s totožným měsíčním spořením dosáhlo za 5,4 roku, a na Volkswagen Passat za průměrných 275 000 za dlouhých 7,6 let.
„V době, kdy ceny automobilů jdou stále nahoru a nové vozy jsou takřka nedostupné, je častěji jedinou možností zákazníků jak zvládnout pořízení vozu zvolit si nákup na úvěr. Na trhu naštěstí existuje široká škála možností, jak dosáhnout na lepší automobil, aniž by člověk musel mít naspořeno. Jen u nás nabízíme ve spolupráci s největšími českými finančními společnostmi možnost pořídit si vůz bez akontace a s úrokem již od 2,99 %,“ uvedl Petr Vaněček, provozní ředitel AURES Holdings.
Komentáře ke článku