Přidáte se k nám?
Nové BMW M3 Sedan a BMW M4 Coupé
Videopředstavení sportovních vozů střední třídy
Nové, zcela zásadní modely značky jsou zpět. Šestá generace BMW M3 přijíždí bok po boku s novou generací BMW M4 Coupé.
Nekompromisní design představuje doslova dokonalé ztělesnění motorsportu, technologií i samotné historie.
Při pohledu na exteriér vozu zaujme svalnatý postoj auta, rozšířené blatníky, sportovně tvarovaná kapota a hlavně sportovně tvarovaný přední nárazník s množstvím aerodynamických prvků, kterým dominuje trojitá maska chladiče ve tvaru ledvinek.
Už samotná maska odkazuje na obrovské množství vzduchu, který potřebuje vysokovýkonný motor s označením S 58. A to platí jak pro M3, tak pro M4.
Oba modely jsou standardně osazeny full LED technologií, kterou lze rozšířit o systém laserových dálkových světel.
Nepřehlédnutelný je nový design leštěných kol v dvojím rozměru. Oba modely přináší nový šestipískový brzdový systém, který lze rozšířit o karbonkeramické brzdy.
Nové BMW M3 sedan i nové BMW M4 Coupé přinášejí výrazně propracovanou aerodynamiku, kterou podtrhují specifická zpětná zrcátka, rozšířené blatníky, vytažené lemy, sportovní difuzor i sportovní spojler.
Pro maximální individualizaci je k dispozici takzvaný karbon paket. A zcela charakteristický je výfukový systém BMW M.
Pod kapotou se skrývá benzínový šestiválcový motor s označením S 58, který využívá technologií BMW TwinPower Turbo. Pro standardní verze je odladěn na výkon 480 koní s kroutícím momentem 550 N.m. Pro co nejpurističtější zážitek z jízdy je spojen buď se šestistupňovou manuální převodovkou, nebo volitelně s osmistupňovou převodovkou
Steptronic. Ve verzi Competition byl tento motor odladěn na výkon 510 koní s kroutícím momentem 650 N.m a automatickým spojením s převodovkou Stepronic.
V létě tohoto roku se dočkáme také verze s pohonem BMW M xDrive, která zabezpečí dostatek trakce a výkonu na každém typu povrchu.
Pokud často a rádi jezdíte na okruh, rozhodně lze doporučit specifická M karbonová sedadla, která disponují snížením pohotovostní hmotnosti o více než 9 kg. Vůbec poprvé v historii, kromě standardně dodávaných vyhřívaných sedadel, je k dispozici také systém ventilace.
Další zcela zásadní novinkou je takzvaný M Drive Professional, který je standardně k dispozici pro všechny verze Competition a mimo jiné obsahuje až desetistupňovou trakční kontrolu.
Pokud preferujete čistou stopu nebo jízdu na závodním okruhu, rozhodně oceníte takzvaný M Laptimer s telemetrickými daty, který dodává veškeré potřebné informace nejenom pro vaši aplikaci, ale taky přímo pro head-up displej.
Vyznavači jízdy bokem, ocení nejenom specifický diferenciál, ale taky takzvaný M drift Analyzer. Sportovně tvarovaný volant s prodlouženým pádly sekvenčního řazení doplňují červená M tlačítka pro zkrácené přednastavení vašeho vozu.
Pomoci tlačítka M mode máme možnost upravit účinnost asistenčních systémů řidiče v návaznosti na dané využití vozu. Tlačítkem Setup lze nastavit účinnost a odezvu motoru, podvozku, řízení a nově také účinku brzd.
Pro oba modely je samozřejmě plně k dispozici kompletní balíček příslušenství BMW M Performance.
Komentáře ke článku