Přidáte se k nám?
Vyrábí Tesla pouze letní auta?
Na modelu Y se testuje chladné počasí
Tesla byla často obviňována z toho, že je kalifornskou společností, která navrhuje automobily pro teplé počasí, které v její domovině panuje téměř po celý rok. Chladné podnebí a tím spíš silné mrazy jsou pro vývojáře a inženýry Tesly naprosto vzdálenými životními podmínkami.
Pravdou ovšem je, že automobily Tesla fungují velmi dobře za chladu, pokud jde o jízdní výkon. Elektrické pohonné jednotky poskytují vysoký točivý moment a umožňují silný pohon všech kol prostřednictvím dvoumotorových hnacích ústrojí, což může být v zimních podmínkách velmi užitečné.
Tesla však narazila na některé problémy, pokud jde o každodenní používání vozů v extrémních mrazech. Během první zimy modelu 3 vyšlo najevo, že vůz vykazuje některé významné nedostatky, jako jsou zamrzající okna, kliky nebo nabíjecí porty .
Z pohledu klasických automobilek to může vypadat jako velmi špatné načasování vývoje vozu a testování za chodu, ovšem z pohledu Tesly jde o každoroční sbírání zkušeností a vylepšování vlastností vozů v regionech s drsnějším podnebím.
To samé se letos dělo i u modelu Y. Tesla se poučila z první zimy tohoto auta a začala rozesílat novou aktualizaci softwaru s vylepšením pro chladném počasí.
Několik majitelů Tesly Y hlásí přijetí nové aktualizace softwaru „2021.4.12“, která obsahuje velmi strohé poznámky k vydání: Drobná vylepšení chladného počasí a opravy chyb.
Nicméně několik majitelů vozů Tesla Y hlásí znatelně silnější regenerativní brzdění. Což by dávalo smysl, protože regenerační brzdění není při nízkých teplotách tak silné a hnací ústrojí se musí nejdříve zahřát. To znamená, že během prvních několik minut jízdy v mrazivém počasí často nemáte žádnou regenerační sílu. Tento rozdíl bude patrně výraznější při nižších teplotách a bude také úměrný stavu nabití baterie.
Komentáře ke článku