Přidáte se k nám?
Lifestylové kombi Škoda Superb Scout
Nová varianta vrcholného modelu s pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty
Od poloviny roku 2019 Škoda nabízí třetí generaci svého vrcholného modelu Superb, poprvé také v robustní crossoverové verzi Scout. Dodává se výlučně s karoserií kombi. Superb ve variantě Scout se okamžitě etabloval jako pevná součást modelové nabídky. Oblíbený je zejména ve Skandinávii - ve Švédsku a Norsku se v této podobě objednává každý devátý Superb.
Od standardních verzí se Superb Scout odlišuje offroadovým vzhledem s ochrannými lemy karoserie, sériově dodávaným pohonem všech kol a paketem pro špatné cesty, který zahrnuje kryty pohonného ústrojí a prahů i zvětšení světlé výšky o 15 milimetrů.
Díky objemu zavazadlového prostoru 660, respektive 1950 litrů je ve voze možné přepravovat i horská kola nebo jiné sportovní vybavení. Díky schopnosti utáhnout přívěs do hmotnosti 2200 kilogramů je Superb Scout vhodný pro připojení přepravníků na lodě nebo obytných přívěsů.
Škoda Superb Scout je k dispozici výhradně s nejsilnějším vznětovým a zážehovým motorem. Vznětový 2,0 TDI má výkon 140 kW (190 k) a maximální točivý moment 400 N.m. Zážehový 2,0 TSI dosahuje maximálního výkonu 200 kW (272 k) a točivého momentu 350 N.m. Obě varianty jsou vybaveny sedmistupňovou převodovkou DSG.
Ve volbě jízdního módu Driving Mode Select je dodatečný režim Off-road a za příplatek je k dispozici adaptivní podvozek DCC. Vznětový motor 2,0 TDI s nižší spotřebou paliva volí 87 % zákazníků, 13 % si pořizuje 2,0 TSI.
Standardně dodávaný pohon všech kol zlepšuje trakční schopnosti a jízdní stabilitu, a to i na suchém povrchu. Za běžného provozu se pohánějí téměř neustále jen přední kola. Při ztrátě jejich trakce převede elektronicky řízená hydraulická lamelová spojka páté generace během několika milisekund automaticky část hnacího momentu i na zadní kola. V případě potřeby směřuje až 90 % hnacího momentu na zadní nápravu nebo až 85 % na jediné kolo. Elektronická řídicí jednotka automaticky zasáhne už při minimálním rozdílu mezi otáčkami kol obou náprav. Při brzdění motorem, nízkém zatížení nebo při normální jízdě v přímém směru působí naprostá většina hnacího momentu na přední kola.
Škoda Superb Scout dostala výrazný offroadový vzhled s robustními předním a zadním nárazníkem a s plastovými kryty podběhů, prahů a spodní části dveří. Střešní nosič a rámečky bočních oken jsou chromované, kryty vnějších zpětných zrcátek mají hliníkový design. Robustní vzhled podtrhují osmnáctipalcová hliníková kola Braga.
Interiér zdobí speciální lišty v dekoru dřeva. Potahy sedadel mají specifický vzor s kontrastním prošíváním a na přání je k dispozici kombinace materiálu Alcantara a kůže (na českém trhu se dodává standardně).
Inteligentní systém světlometů LED-Matrix, dodávaný za příplatek, umožňuje jízdu s trvale zapnutými dálkovými světly, aniž by došlo k oslnění ostatních účastníků silničního provozu. Objednává se pro 93 % všech prodaných vozů. Za závěsné zařízení si připlácí 76 % kupujících.
Téměř polovina zákazníků - 48 % - volí devatenáctipalcová hliníková kola Manaslu. Sériově montovaná stříbrná osmnáctipalcová kola Braga představují 27 % a jejich antracitová verze 25 %.
Nejoblíbenější barvou modelu Škoda Superb Scout je odstín modrá Lava, za níž následuje bílá Moon, šedá Quarz a na čtvrté pozici se umístila nová metalická oranžová Tangerine, která se nabízí exkluzivně pro model Superb Scout.
Komentáře ke článku