Přidáte se k nám?
Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid
Vrchol modelové řady kompaktních SUV
Toyota RAV4 byla uvedena jako celosvětově první kompaktní SUV již v roce 1994. Od té doby si vydobyla postavení jednoho z nejprodávanějších vozů světa a stala se i průkopníkem hybridního pohonu mezi automobily SUV (Full Hybrid byl poprvé uveden v roce 2012).
Plug-in hybridní verze RAV4 využívá více než 20 let trvajícího vedoucího postavení automobilky Toyota ve využívání hybridního pohonu a deseti let plug-in systému. Zaujme pozici na vrcholu páté generace řady RAV4, jednoho z nejoblíbenějších SUV v Evropě s více než 130 000 objednanými kusy od uvedení na trh počátkem roku 2019. Z toho přes 115 000 bylo ve verzi s hybridním pohonem.
Nová Toyota RAV4 Plug-in Hybrid slibuje nejen vyšší výkon (zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,2 s!), ale i nižší emise a spotřebu. Prozatímní údaje Toyoty (před konečnou homologací) podle metodiky WLTP uvádějí emise CO2 pod 29 g/km.
Vůz je postaven na podvozkové platformě GA-K s akumulátorem pod podlahou. Zavazadlový prostor díky tomu má objem 520 l. Automobil je standardně vybaven systémem inteligentního elektrického pohonu všech kol AWD-i.
Ve srovnání se standardní Toyotou RAV4 Hybrid byla implementována elektrická podpora k dosažení podstatného nárůstu výkonu. Toyota vyvinula nový vysokokapacitní Li-Ion akumulátor a doplnila jednotku řízení energie hybridního systému o zdokonalený měnič pro zvýšení napětí. Zážehový motor 2,5 l Hybrid Dynamic Force vychází ze stejného základu jako ve standardní RAV4 Hybrid, avšak byl upraven v souladu s požadavky plug-in hybridního systému. Největší systémový výkon je 225 kW (306 k).
Řidič může volit ze čtyř jízdních režimů s hybridním pohonem a jízdou čistě na elektřinu (EV). Díky novému režimu EV (elektromobil) ujede RAV4 Plug-in Hybrid přes 65 kilometrů na plně elektrický pohon a vůz může jet rychlostí až 135 km/h bez spouštění spalovacího motoru.
Na středovém panelu je devítipalcový displej multimediální soustavy - největší v rámci celé řady RAV4 - zprostředkující snadné ovládání systémů zábavy, informací a konektivity.
Systém klimatizace na bázi tepelného čerpadla, převzatý z Priusu Plug-in Hybrid, byl modifikován pro nasazení v SUV s teplovodním okruhem jako v Toyotě RAV4 Hybrid. Chladivo klimatizace slouží i k ochlazování baterie. Systém vykazuje vyšší účinnost než vyhřívání spalovacím motorem nebo elektrickým topením, neboť dokáže interiér účinně ohřát pomocí tepla odebíraného z venkovního vzduchu.
Prodej Toyoty RAV4 Plug-in Hybrid začne ve druhé polovině roku 2020.
Komentáře ke článku