Přidáte se k nám?
Hybridní Grandland X bude dvou- i čtyřkolkou
Elektrická ofenziva Opelu pokračuje
Opel v příštím roce uvede na trh plug-in hybridní model Grandland X, a to jak s pohonem všech kol, tak jen přední nápravy.
Pod kapotou novinky se skrývá turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6, propojený s elektromotorem a osmistupňovou samočinnou převodovkou. Systémový výkon činí 165 kW/224 k, točivý moment vrcholí hodnotou 360 Nm. Čistě na elektřinu zvládne hybridní Grandland X ujet až 57 kilometrů (dle WLTP), respektive 60-65 kilometrů (podle NEDC). Z klidu na 100 km/h zrychlí za 8,9 sekundy a jeho nejvyšší rychlost šplhá k 225 km/h.
Vůz disponuje třemi jízdními režimy: elektrickým, hybridním a sportovním. Uživatel tak může měnit charakteristiku auta podle svých představ nebo aktuálních podmínek. V případě Hybridu vozidlo samo rozhoduje o nejefektivnějším využití pohonu. V módu Elektro jede pouze na elektřinu, což se hodí například v bezemisních městských zónách. Sport kombinuje sílu spalovacího agregátu i elektromotoru v zájmu dosažení maximální dynamiky.
Opel Grandland X bude v nabídce se dvěma různými druhy pohonu kol
Lithium-ionovou baterii o kapacitě 13,2 kWh lze dobíjet palubní nabíječkou o výkonu 3,7 kW (na přání 7,4 kW). Zásuvka je umístěna pod víčkem na druhé straně karoserie, než je plnicí hrdlo benzinové nádrže. Akumulátor je uložen v prostoru pod zadními sedadly. Při zpomalování do něj dodává energii systém regenerativního brzdění.
Z bezpečnostních prvků jsou již v základu k dispozici kupříkladu varování před čelní kolizí s rozpoznáváním chodců, udržování v jízdním pruhu nebo sledování únavy řidiče. K propojení s okolím slouží infotainment Navi 5.0 IntelliLink s velkým barevným displejem.
Komentáře ke článku