Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Suzuki Jimny - nová podoba staré školy

Suzuki Jimny - nová podoba staré školy

Jediný mini off-road na trhu je zde ve čtvrté generaci

Nový Jimny je navržen jako nekompromisní off-road s důrazem na jednoduchost a funkčnost při jízdě v terénu. Mnoho designových prvků je odvozeno od jeho legendárních předchůdců. Historie modelu Jimny se píše už od roku 1970, kdy Suzuki jako první japonská automobilka představilo malý vůz s pohonem všech kol jako automobil vhodný pro práci i zábavu. Od té doby se prodalo 2,85 milionu vozů Jimny s pohonem 4x4.

Suzuki Jimny

Robustní tvary s hranatou karoserií dodávají novému Jimny nezaměnitelný vzhled, který je současně zárukou dobrého výhledu a snadné orientace při manévrování v náročných podmínkách. Strmé sloupky čelního skla a plochá kapota motoru usnadňují výhled vpřed, snížená spodní hrana bočních oken na straně řidiče i spolujezdce napomáhá přehledu do stran. Přední maska v černé barvě má jednoduché tvary s kulatými světlomety.

Vše, co obklopuje řidiče a spolujezdce vpředu, je navrženo pro profesionální použití. Přístrojový panel je vyroben z materiálů odolných proti poškrábání, ukazatele zasazené do krychlových krytů mají jasné podsvícení, které zaručuje dobrou čitelnost za měnících se světelných podmínek, například při jízdě lesem. Ovládací prvky mají protiskluzový povrch, který umožňuje snadnou obsluhu při jízdě v terénu, a to i při řízení v rukavicích.

Suzuki Jimny

Třídveřový vůz dlouhý 3480 mm (s rezervním kolem 3645 mm) má rozvor náprav jen 2250 mm. Prostor pro zavazadla lze sklopením zadních sedadel zvětšit až na 377 litrů, což je o 53 litrů víc než u předchozí generace. Po sklopení sedadel vznikne rovná podlaha s plastovým povrchem, který se snadno čistí. Pět úchytů pod bočním oknem na každé straně a čtyři háčky na podlaze rozšiřují možnosti flexibilního využití.

Suzuki Jimny

Místo stávajícího motoru o objemu 1,3 litru pohání nyní Jimny nový s objemem zvětšeným na 1,5 l, který poskytuje ve všech otáčkách větší točivý moment. Motor 1,5 l VVT má výkon 75 kW a točivý moment s maximem 130 N.m při 4000/min. Výrazný nárůst točivého momentu v nízkých otáčkách usnadňuje pomalou jízdu v terénu.

Navzdory většímu objemu a zvýšení výkonu se celkové rozměry motoru zmenšily, je o 15 % lehčí a má nižší spotřebu. Pětirychlostní přímo řazená převodovka má v zájmu snížení spotřeby a zlepšení odhlučnění jednotlivé převodové poměry přizpůsobené možnostem nového motoru. Čtyřstupňová automatická převodovka byla upravena s cílem snížit vnitřní tření a tedy spotřebu paliva.

Suzuki Jimny

Opravdový off-road charakterizují žebřinový rám, vynikající nájezdové úhly (37° vpředu a 49° vzadu a přechodový 28°), zavěšení kol s tuhými nápravami odpruženými vinutými pružinami a přepínatelný pohon všech kol AllGrip PRO s redukční převodovkou. AllGrip PRO 4x4 umožňuje v zájmu maximální průchodnosti terénem jednoduše přepínat mezi pohonem zadních kol, všech kol a všech kol s redukčním převodem.

Tento systém lze pákou spojenou přímo s přídavnou převodovkou snadno přepínat mezi režimy 2H (pohon zadních kol), 4H (pohon všech kol) a 4L (pohon všech kol s redukcí). Režim 4L s větším točivým momentem na kolech usnadňuje jízdu v těžkém terénu a výjezdy prudkých svahů.

Pokud dvě kola v protilehlých rozích karoserie ztratí trakci, nový systém její kontroly Brake LSD automaticky přibrzdí protáčející se kola a zajistí přesun točivého momentu na ta s lepším záběrem. Tento systém umožňuje Jimny vyprostit se z bláta či závěje nebo plynule projet úsek s hlubokými výmoly.

Suzuki Jimny

Do žebřinového rámu je přidána nová výztuha ve tvaru X a další dvě příčné, které zesilují konstrukci a zvyšují tuhost v krutu. Jimny má tuhé nápravy v tříramenném závěsu vzadu i vpředu. Ty přinášejí výhody při jízdě v terénu. Pokud je jedno kolo tlačeno vzhůru, pevně spojené kolo na protější straně je směřováno dolů, čímž se zlepšuje trakce na nerovném povrchu.

Na silnici pomáhá posílená torzní tuhost žebřinového rámu zvýšit komfort. Nově dodávaný tlumič na tyči řízení omezuje vibrace přenášené do volantu a rázy v řízení.

Základní cena vozu s třídveřovou karoserií je 422 900 Kč. Automobil se vyrábí v japonském závodě Kosai.

Suzuki Jimny

Komentáře ke článku