Přidáte se k nám?
Nový Land Rover Defender se konečně představil
Jedna z nejočekávanějších novinek roku měla premiéru ve Frankfurtu
Po velkém množství fotografií zakamuflovaných prototypů byl nový Land Rover Defender oficiálně představen. Stalo se tak současně na autosalonu ve Frankfurtu a v Nitře, kde se bude vyrábět. První kusy dorazí k zákazníkům začátkem roku 2020.
Nový Land Rover Defender patří mezi nejočekávanější novinky roku 2019. Robustní offroad musí v nové generaci navázat na legendární Defender, který ukončil svou pouť v roce 2016, nicméně po celém světě jich stále jezdí desetitisíce v nejrůznějším věku. Novinka si musí uchovat bezkonkurenční průchodnost terénem i odolnost a k tomu přidává moderní prvky, podvozek a motory plnící přísné emisní standardy. Nový Defender bude k dispozici v několika verzích a délkách.
Hlavní designér Land Rover Gerry McGovern k novince uvedl: „Nový Defender respektuje svou minulost, ale není jí svázaný. Toto je nový Defender pro novou dobu. Jeho jedinečná osobnost je zvýrazněna výraznou siluetou a optimálními proporcemi, které z něj dělají objekt touhy i nositele skutečných schopností - vizuálně přesvědčivý model s pohonem 4x4.“
Základem nového Defenderu je platforma D7x založená na hliníkové skořepině. Konstruktéři ji navrhli pro dosažení co největší tuhosti. Podle Land Roveru jde o vůbec o nejtužší konstrukci v jeho historii, dokonce třikrát tužší než tradiční rámové podvozky.
Pro Defender nové generace bude připraveno šest motorů - dva zážehové, tři vznětové a plug-in-hybridní soustava P400 s dvoulitrovým zážehovým turbomotorem a celkovým výkonem 293 kW (398 k) a točivým momentem 400 - 645 N.m.
Základní varianta bude mít zážehový čtyřválec P300 2,0 l/218 kW (296 k) a 400 N.m. Druhý v pořadí bude šestiválec P400 3,0 l/290 kW (395 k) a 550 N.m. Největší zájem v Evropě výrobce očekává o čtyřválcový turbodiesel D200 2,0 l/145 kW (197 k), 430 N.m, respektive o jeho výkonnější verzi D240/174 kW (237 k) a 430 N.m. Nejvýkonnějším turbodieselem bude řadový šestiválec 3,0 l/218 kW (296 k) a 700 N.m, který ovšem přijde do prodeje až v roce 2021.
Vysoce praktický a odolný interiér si uchoval minimalistický styl. K předchůdci se hlásí mnoha konstrukčními prvky a úchyty, které bývají v moderních autech skryté. Řadicí páka je integrována do palubní desky. Pod ní je mohutný středový tunel. Vpředu mohou být až tři sedadla, z nichž to střední bude sklopné jako u prvních vozů značky Land Rover.
Navzdory zdánlivé jednoduchosti nový Defender jako první model značky používá infotainment systém PIVI Pro. Ovládání prostřednictvím dotykového displeje má být intuitivnější, uživatelsky přátelštější a vyžaduje méně pozornosti řidiče při volbě základních a často používaných funkcí.
Střední Defender 110 přichází jako první a nabízí tři konfigurace sezení: pětimístnou, šestimístnou nebo 5 + 2. Objem úložného prostoru za druhou řadou sedadel dosahuje 1075 litrů, po jejich sklopení až 3380 litrů. Defender 90, který přijde za rok, poskytne místo šesti cestujícím. V roce 2022 se přidá nejdelší Defender 130 s místem až pro osm cestujících.
Základní Defender 110 je dlouhý 4758 mm (5018 mm s rezervním kolem na pátých dveřích) a má rozvor náprav 3022 mm. Defender 90 je dlouhý 4323 mm (4583 mm s rezervním kolem na pátých dveřích) a má rozvor náprav 2587 mm.
Land Rover bude také nabízet speciální pakety Explorer, Adventure, Country a Urban, díky nimž si zákazníci svůj Defender vytvoří podle svých potřeb. Postupně se přidají také různé užitkové verze, např. pick-up.
Komentáře ke článku