Přidáte se k nám?
Kia XCeed nabízí alternativu k tradičním SUV
Crossover se sportovním duchem hatchbacku vstupuje na český trh.
Zákazníci už mohou objednávat nový crossover Kia XCeed, který v sobě spojuje praktičnost SUV a ovladatelnost sportovních hatchbacků. Zákazníci si můžou vybírat ze čtyř motorizací, dvou převodovek, 12 barev karoserie a tří úrovní výbavy včetně limitované edice 75, kterou Kia nabízí při příležitosti oslav 75. výročí vzniku automobilky.
Výrobní závod Kia na Slovensku už spustil výrobu crossoveru XCeed, který je k dispozici s cenou od 484 980 Kč se sedmiletou tovární zárukou Kia na prvních 150 000 km.
Kia XCeed je čtvrtou karosářskou variantou modelové řady Ceed. S hatchbackem Ceed sdílí pouze přední dveře. Robustnějším vzhledem, prostorností, zvýšenou světlou výškou a zvýšenou polohou za volantem se řadí do kategorie crossoverů (CUV).
XCeed jako první vůz Kia nabízí hydraulické dorazy tlumičů, díky nimž zaručuje pohodlnou jízdu i na nerovném povrchu. S výjimkou nových hydraulických dorazů sou komponenty nezávislého zavěšení kol shodné s těmi, které používají hatchback Ceed, ProCeed se splývavou zádí i kombi Ceed Sportswagon, avšak s ohledem na nárůst světlé výšky o 42 mm se konstruktéři Kia rozhodli změkčit tuhost pružin na přední a zadní nápravě o 7 % resp. 4 %, aby vůz poskytl více pohodlí a stability za všech jízdních podmínek.
XCeed nabízí o 31 l větší objem zavazadlového prostoru než hatchback: 426 l/1378 l.
Poprvé u vozů Kia je pro nový XCeed k dispozici také digitální přístrojový štít Supervision 12,3‘‘ s vysokým rozlišením. Ten nahrazuje tradiční rychloměr a otáčkoměr.
Přeplňované zážehové motory jsou na výběr 1,0 T-GDI GPF/88 kW (120 k) a 1,4 T-GDI GPF/103 kW (140 k). K dispozici je také zážehový motor 1,6 T-GDI GPF/150 kW (204 k) ale také mildhybrid s turbodieselm 1,6 CRDi SCR MHEV o výkonu 85 kW (115 k) nebo 100 kW (136 k). Vybírat lze mezi přímo řazenou šestirychlostní převodovkou nebo automatickou sedmistupňovou dvouspojkovou. Nabídku alternativních pohonů v roce 2020 rozšíří plug-in hybrid.
Základní výbava Comfort je s motorem 1,0 T-GDI GPF 88 kW (120 k) dostupná za 484 980 Kč. Za tuto cenu zákazníci získají například Full LED přední a LED zadní světlomety, 16‘‘ litá kola, kožený volant, tempomat s omezovačem rychlosti, elektricky ovládaná přední i zadní okna, obložení interiéru z měkčených plastů, výplně dveří z umělé kůže, rezervní kolo pod podlahou zavazadelníku či dvojitou podlahu zavazadelníku. K dispozici mají také aktivní systém pro jízdu v pruzích (LKA), systém sledování únavy řidiče (DAW) nebo pokročilý systém autonomního nouzového brzdění s detekcí chodců (FCA).
Ve vyšší výbavě Exclusive, která je s motorem 1,4 T-GDI GPF 103 kW (140 k) dostupná od 584 980 Kč, jsou navíc k dispozici 18‘‘ litá kola, dvouzónová automatická klimatizace či plovoucí středový 10,25‘‘ panel s integrovanou GPS navigací a podporou technologií Apple CarPlay a Android Auto.
XCeed nabídne i autonomní řízení 2. úrovně v podobě systému následování v jízdním pruhu (LFA), který dokáže kombinovat zrychlování a brzdění s vedením vozu v jízdním pruhu, a systémy sledování mrtvého úhlu (BCW), upozornění na přijíždějící vozidla v příčném směru (RCCW) nebo systém autonomního nouzového brzdění FCA s rozpoznáváním chodců a cyklistů.
Kromě tří základních stupňů výbavy si zákazníci mohou vybrat z pěti příplatkových paketů, které umožňují maximální personifikaci.
K dispozici bude také limitovaná nabídka 75 vozů se zvýhodněním v hodnotě 20 000 korun. Ta se vztahuje na vozy s motorem 1,4 T-GDI GPF 103 kW (140 k). Zákazníci získají oproti výbavě Exclusive specifické polokožené žluté čalounění a žlutě provedené prvky interiéru, výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce, hliníkové pedály, ztmavená boční skla pátých dveří a dělená sklopná zadní sedadla.
„XCeed svým designem a vlastnostmi míří především na zákazníky, kteří mají rádi styl a nové technologie a zakládají si na své image. Předpokládáme, že půjde hlavně o muže ve věku 35-50 let s vyššími příjmy,“ říká Kateřina Vaňková Jouglíčková, PR Manager společnosti Kia Motors Czech s tím, že XCeed by měl v budoucnu tvořit přibližně desetinu prodeje rodiny Ceed. Další desetinu by měl tvořit fastback ProCeed, necelou polovinu provedení kombi a více než třetinu klasický hatchback.
Motor | 1,0 T-GDI | 1,4 T-GDI | 1,6 T-GDI | 1,6 CRDi mHEV | 1,6 CRDi mHEV |
Konstrukce | zážehový tříválec | zážehový čtyřválec | zážehový čtyřválec | vznětový čtyřválec | vznětový čtyřválec |
Nejvyšší výkon (kW/k) | 88 (120) | 103 (140) | 150 (204) | 85 (115) | 100 (136) |
Nejvyšší točivý moment (N.m) | 172 | 242 | 265 | 280/300 | 265 |
Převodovka | 6M | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/7DCT | 6M/7DCT |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 1257 | 1270/1300 | 1315/1342 | 1340/1365 | 1340/1365 |
Největší rychlost (km/h) | 186 | 200 | 220 | 190 | 196/198 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s) | 11,3 | 9,4/9,5 | 7,6/7,5 | 11,4/11,1 | 10,6/10,1 |
Kombinovaná spotřeba (l/100 km) | 5,4 - 5,7 | 6,0-6,2/5,7-5,9 | 6,7-6,9/6,2-6,5 | 4,1-4,3/4,4-4,6 | 4,3-4,4/4,4-4,6 |
Komentáře ke článku