Novinky

  • 25.04.2023 Bad Policisté zjistili 2800 přestupků během akce, při které se zaměřili na dodržování rychlosti.

  • 23.04.2023 Good Soud v USA rozhodl, že autopilot automobilky Tesla při nehodě v roce 2019 neselhal.

  • 14.02.2023 Bad Ve věku 97 let zemřel čestný předseda společnosti Toyota Motor Corporation Dr.Soichiro Toyoda, který byl synem zakladatele společnosti.

Facebook Instagram

Hybridní pohon od týmu Renault F1

Hybridní pohon od týmu Renault F1

Infiniti na Salzburgringu předvedlo Q60 Project Black S

Automobilka Infiniti a tým Renault formule 1 spolupracují na vývoji vysoce výkonné pohonné jednotky s duálním hybridním pohonem pro sportovní vůz, který má pracovní označení Q60 Project Black S.

Stav vývoje japonská automobilka, patřící Nissanu, prezentovala na dvou prototypech, které jezdily na okruhu Salzburgring. Jeden z nich řídil pilot týmu Renault ve formuli 1 Nico Hülkenberg. Rozhodnutí o tom, zda tento vůz přijde i do sériové výroby, padne do konce letošního roku.

Infiniti Q60 Project Black S

Project Black S představuje testovací základ pro zkoušení pohonné jednotky vycházející ze zkušeností získaných s hybridním pohonem ve formuli 1. První prototyp byl představen vloni na podzim během autosalonu v Paříži.

V rámci Projectu Black S se prověřují i speciálně konstruované brzdy, optimalizované pérování, použití velmi lehkých materiálů na karoserii a interiér vycházející ze zkušeností získaných v motoristickém sportu.

Klíčovým prvkem je nicméně systém pohonu umožňující nové řešení elektrifikace. Základem vozu je sportovní kupé Infiniti Q60 s motorem Nissan VR30 V6 twin-turbo o výkonu 294 kW (400 k). Ten je doplněn o duální hybridní systém pohonu se speciálním systémem ovládání.

Infiniti Q60 Project Black S

Motor VR30 byl upraven pro instalaci dvou rekuperačních jednotek získávajících energii z tepla MGU-H (motor generator unit - heat), generujícího elektrický proud při akceleraci, a z kinetické energie při zpomalování MGU-K (motor generator unit - kinetic). Jejich činnost ovládá nový řídicí systém.

Podobně jako v monopostu F1 Renault R.S.19 se naakumulovaná energie využívá buď k posílení pohonu turbodmychadla při sešlápnutí pedálu akcelerátoru, nebo se prostřednictvím MGU-K připojuje k pohonu zadních kol při delší akceleraci. Pro využití energie může řidič zvolit jeden ze tří režimů: Road, Quali a Race. Ve stávající fázi vývoje pohonná jednotka poskytuje největší výkon 418 kW (563 k).

Infiniti Q60 Project Black S

Komentáře ke článku