Přidáte se k nám?
Hybridní pohon od týmu Renault F1
Infiniti na Salzburgringu předvedlo Q60 Project Black S
Automobilka Infiniti a tým Renault formule 1 spolupracují na vývoji vysoce výkonné pohonné jednotky s duálním hybridním pohonem pro sportovní vůz, který má pracovní označení Q60 Project Black S.
Stav vývoje japonská automobilka, patřící Nissanu, prezentovala na dvou prototypech, které jezdily na okruhu Salzburgring. Jeden z nich řídil pilot týmu Renault ve formuli 1 Nico Hülkenberg. Rozhodnutí o tom, zda tento vůz přijde i do sériové výroby, padne do konce letošního roku.
Project Black S představuje testovací základ pro zkoušení pohonné jednotky vycházející ze zkušeností získaných s hybridním pohonem ve formuli 1. První prototyp byl představen vloni na podzim během autosalonu v Paříži.
V rámci Projectu Black S se prověřují i speciálně konstruované brzdy, optimalizované pérování, použití velmi lehkých materiálů na karoserii a interiér vycházející ze zkušeností získaných v motoristickém sportu.
Klíčovým prvkem je nicméně systém pohonu umožňující nové řešení elektrifikace. Základem vozu je sportovní kupé Infiniti Q60 s motorem Nissan VR30 V6 twin-turbo o výkonu 294 kW (400 k). Ten je doplněn o duální hybridní systém pohonu se speciálním systémem ovládání.
Motor VR30 byl upraven pro instalaci dvou rekuperačních jednotek získávajících energii z tepla MGU-H (motor generator unit - heat), generujícího elektrický proud při akceleraci, a z kinetické energie při zpomalování MGU-K (motor generator unit - kinetic). Jejich činnost ovládá nový řídicí systém.
Podobně jako v monopostu F1 Renault R.S.19 se naakumulovaná energie využívá buď k posílení pohonu turbodmychadla při sešlápnutí pedálu akcelerátoru, nebo se prostřednictvím MGU-K připojuje k pohonu zadních kol při delší akceleraci. Pro využití energie může řidič zvolit jeden ze tří režimů: Road, Quali a Race. Ve stávající fázi vývoje pohonná jednotka poskytuje největší výkon 418 kW (563 k).
Komentáře ke článku