Přidáte se k nám?
V Číně pro rekord v červené barvě
Volkswagen ID.R se připravuje na další rekordní jízdu
Další pokus o rekord prototypu ID.R s plně elektrickým pohonem a se dvěma trakčními elektromotory s celkovým výkonem 500 kW (680 k) se uskuteční tentokrát v Číně, protože Volkswagen sleduje významný rozvoj elektromobility také na tomto důležitém trhu.
Také v Číně proto má být v roce 2020 uvedena na trh nově vytvořená značka pro elektromobily I.D. To je důvodem pro to, aby se rekordní vozidlo ID.R pokusilo ustavit také rekord ve výstupu na Tianmen Shan Big Gate Road po silnici, na níž je 99 vlásenek.
Volkswagen ID.R bude mít při rekordním pokusu v jízdě do vrchu Tianmen v Číně speciální zabarvení. Ostrý odstín červené přivede elektronickou mobilitu na vrchol také vizuálně z ptačí perspektivy. Desetikilometrová cesta k Nebeské bráně je se svými 99 vlásenkami a krátkými sprinty považována za jednu z nejnáročnějších horských silnic na světě. To se odráží v daleko viditelném logu se stylizovanou siluetou hory Tianmen a jejími serpentinami. To vše je podtrženo heslem Race the Future.
Volkswagen ID.R se již zapsal do historie motoristického sportu a elektromobility. V červnu 2018 vytvořil nový rekord v závodě do vrchu Pikes Peak v Coloradu, když v tomto legendárním Závodě do oblak překonal nejlepší výkon ustavený prototypem s konvenčním spalovacím motorem o 16 sekund. Rekordní jízdu absolvoval ve světle šedé barvě pouhých 250 dní od zahájení projektu. Tento absolutní rekord motivoval Volkswagen Motorsport k dalším podobným jízdám.
O jedenáct měsíců později ID.R překonal rekord elektromobilů na Severní smyčce Nürburgringu výkonem 6:05,336, tedy o 40 sekund lepším, než bylo staré maximum. Tento 20,8 kilometru dlouhý okruh je považován za nejnáročnější závodní a testovací trať na světě. Na rozdíl od Pikes Peaku má Nordschleiffe také dlouhé rovinky s vysokorychlostními úseky a na ty původní verze ID.R nebyla stavěna. Proto musel být prototyp patřičně přestavěn. Změny se týkaly především aerodynamiky, mj. v použití systému DRS, a softwaru pro rekuperaci při brzdění a uvolňování energie.
Jen o několik týdnů později ID.R vytvořil i nový traťový rekord ve sprintu do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu, kde překonal 20 let starý výkon vytvořený monopostem formule 1. Výrazná barva těchto rekordních jízd byla tentokrát modrá a symbolizovala vztah k partnerské organizaci Volkswagen R.
Tianmen Shan Big Gate Road v Číně je horská silnice, která stoupá na 1519 metrů vysokou horu Tianmen. Nachází se v dechberoucí krajině, která každoročně přitahuje miliony turistů.
Je to pravděpodobně nejúžasnější úsek asfaltované silnice, na němž může Volkswagen ID.R jet. Je neuvěřitelně úzká, nesmírně strmá a extrémně klikatá s 99 vlásenkami. Začíná ve výšce 200 metrů nad mořem a proplétá se podél strmých skalních stěn do výšky 1300 metrů k takzvané Nebeské bráně.
Takovou jízdu jako ID.R zde v těchto nekonečných serpentinách dosud nikdo neabsolvoval. Tím prvním bude Romain Dumas, který seděl za volantem ID.R i při všech předchozích rekordních jízdách.
Komentáře ke článku