Přidáte se k nám?
Kia spouští předprodej nových elektromobilů
Vozy e-Niro a e-Soul už mají české ceny
Automobilka Kia v České republice rozšiřuje nabídku elektricky poháněných vozidel s akumulátory o dvě další - zcela novou verzi e-Niro a novou generaci e-Soul. Model e-Niro je třetí elektrifikovanou zástavbou pohonu a doplňuje stávající hybridní Niro HEV a Plug-in hybridní variantu Niro PHEV, uvedené v letech 2016 a 2017.
Model e-Soul je druhou generací, která navazuje na Soul EV, jehož prodej byl v Česku zahájen v září roku 2014. Oba elektromobily spojuje nová generace lithio-ion-polymerových akumulátorů se zvýšenou kapacitou 64 kWh, které nabízejí vyšší objem energie. Díky vyšší energetické hustotě článků je možné v nich uložit o 25 % více energie.
Nové elektromobily e-Niro a e-Soul jsou na českém trhu dostupné v jediné výbavě Exclusive s možností výběru ze dvou pohonů. Se standardním dojezdem 289 kilometrů pro e-Niro a 277 kilometrů pro e-Soul stojí 1 149 980 Kč. Cena obou modelů s prodlouženým dojezdem - e-Niro až na 455 kilometrů a e-Soul až na 452 kilometrů - činí 1 199 980 Kč.
Na e-Niro a e-Soul se poskytuje standardní sedmiletá tovární záruka Kia s omezením na 150 000 kilometrů, která se vztahuje na akumulátorový modul a elektromotor. Zákazníci si vozy mohou objednat prostřednictvím vybraných autorizovaných dealerů značky Kia. Dodání vozů bude následně probíhat v průběhu roku 2020.
Kia e-Niro
Elektromobily e-Niro a e-Soul nabízejí řadu asistentů, například autonomní nouzové brzdění FCA, aktivní systém pro jízdu v pruzích LKA, aktivní systém reagující na přijíždějící vozidla v příčném směru při couvání RCCW, sledování mrtvého úhlu BCW a další.
„Jsme velmi rádi, že patříme k těm výrobcům automobilů, kteří ve svém portfoliu mají jednu z nejširších nabídek elektrifikovaných pohonů na evropském a českém trhu vůbec. Zajímavostí je rostoucí kapacita baterií plně elektrických vozidel, která za posledních devět let vzrostla třikrát. Zde očekáváme, že tento trend bude i nadále pokračovat a různé varianty bateriových pohonů budou v konvenčních vozech stále dostupnější,“ říká generální ředitel společnosti Kia Motors Czech Arnošt Barna.
Kia e-Niro
Nová verze e-Niro se od stávajících variant Niro Hybrid a Niro Plug-in Hybrid odlišuje řadou designových prvků. Součástí aerodynamické masky chladiče je integrovaný port pro dobíjení.
Platforma modelu byla navržena tak, aby umožňovala zástavbu nejrůznějších typů pohonu. Proto má zástavba elektrického pohonu s akumulátorem jen minimální dopad na obestavěný prostor. Rozvor náprav 2700 mm při délce 4375 mm poskytuje velkorysý prostor pro cestující a zavazadelník s objemem 451 l.
Největší změnu v kabině e-Nira najdeme na středovém panelu, kde se nově nachází otočný volič systému elektronického řazení shift-by-wire.
Zákazníci si mohou objednat i e-Niro s akumulátorem o kapacitě 39,2 kWh, který zajistí dojezd až 289 kilometrů v kombinovaném cyklu podle WLTP. Standardní akumulátor spolupracuje s trakčním elektromotorem o výkonu 100 kW (136 k) a točivém momentu 395 N.m. Vůz v tomto případě zrychlí na 100 km/h za 9,8 sekundy. U rychlodobíjecí stanice o výkonu 100 kW se dobije z 20 na 80 % za 42 minut.
Vozy vybavené akumulátorovým modulem se zvýšenou kapacitou na 64 kWh používají elektromotor o výkonu 150 kW (204 k) a točivém momentu 395 N.m, s nímž e-Niro zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 sekundy. Dojezd je přes 455 kilometrů v kombinovaném cyklu podle WLTP, v městském cyklu WLTP až 615 kilometrů.
Kia e-Soul
Nový e-Soul navazuje na první generaci Soul EV a zachovává si své charakteristické hranaté proporce. Městský crossover o délce 4195 mm má rozvor náprav 2600 mm. V nabídce je hnací ústrojí s prodlouženým nebo standardním dojezdem.
Akumulátorový modul s vyšší kapacitou 64 kWh je spojen s trakčním elektromotorem s výkonem 150 kW (204 k) a točivým momentem 395 N.m již od nulových otáček. Vysokokapacitní akumulátor umožňuje dojezd až 452 kilometrů v kombinovaném cyklu podle WLTP. Přitom e-Soul akceleruje z nuly na 100 km/h za 7,9 sekundy.
Standardní bateriový modul o kapacitě 39,2 kWh a dojezdem až 277 kilometrů pohání trakční elektromotor o výkonu 100 kW (136 k) s točivým momentem 395 N.m.
Komentáře ke článku