Přidáte se k nám?
Oživení pro Opel Astra
Kompaktní hatchback a kombi Sports Tourer dostaly vylepšené motory
Německá automobilka svůj klíčový model 11. generace (u Opelu do tohoto počtu započítává i pět generací modelu Kadett) vysílá do druhé poloviny životního cyklu s mnoha výzznamnými novinkami.
Kompaktní hatchback i kombi Sports Tourer dostaly jen mírně pozměněné řešení přídě, provázené dalšími detailními úpravami karoserie, které se odrazily ve snížení součinitele aerodynamického odporu u hatchbacku na cx = 0,26 a u kombi na cx = 0,25. To řadí model Astra mezi absolutní špičku v tomto segmentu.
Vylepšení doznal i podvozek s jinými tlumiči pérování, přičemž se nově nabízí i volba sportovního šasi s tvrdší charakteristikou, rychlejší reakcí řízení a aktivním Wattovým přímovodem na zadní nápravě.
V interiéru zaujme digitální přístrojový panel. Modernizovaná Astra má také novou přední i zadní kameru a špičkový audiosystém Bose. Samozřejmě i nadále jsou za příplatek k dispozici unikátní světlomety Intellilux LED Matrix a ergonomická sedadla s certifikátem AGR.
Zásadní změny najdeme pod kapotou. Nové tříválcové motory vlastní konstrukce v kombinaci se zlepšenou aerodynamikou přinášejí znatelné snížení spotřeby a tím i emisí CO2. Celohliníkové vysoce efektivní zážehové a vznětové jednotky o objemu 1,2 - 1,5 l pokrývají výkonové spektrum od 77 kW (105 k) do 107 kW (145 k). K tomu se přidává i nová devítistupňová automatická převodovka.
verze |
palivo |
výkon |
točivý moment |
převodovka |
spotřeba NEDC l/100 km |
spotřeba WLTP l/100 km |
1,2 Turbo |
benzin |
81 kW (110 k) |
195 N.m |
6MT |
4,4 - 4,6 |
5,2 - 5,5 |
1,2 Turbo |
benzin |
96 kW (130 k) |
225 N.m |
6MT |
4,4 - 4,6 |
5,2 - 5,5 |
1,2 Turbo |
benzin |
107 kW (145 k) |
225 N.m |
6MT |
4,4 - 4,6 |
5,2 - 5,5 |
1,4 Turbo |
benzin |
107 kW (145 k) |
236 N.m |
7A (CVT) |
4,7 - 4,8 |
5,7 - 5,9 |
1,5D |
nafta |
77 kW (105 k) |
260 N.m |
6MT |
3,6 |
4,4 - 4,7 |
1,5D |
nafta |
90 kW (122 k) |
300 N.m |
6MT |
3,6 |
4,4 - 4,7 |
1,5D |
nafta |
90 kW (122 k) |
285 N.m |
9AT |
4,2 - 4,3 |
4,9 - 5,3 |
Komentáře ke článku