Přidáte se k nám?
Hyundai představil model Kona jako hybrid
Crossover dostal hybridní pohon z Ioniqu
Hyundai Kona je SUV/crossover, který přišel nejprve s běžnými spalovacími motory. Poté ale byl tento model představen jako elektromobil Kona Electric, přičemž ovšem dostal trochu jinou techniku, než má Ioniq Electric. Nyní automobilka Hyundai představila Hyundai Kona Hybrid a podle parametrů pohonu lze poznat, že pod kapotou skrývá stejnou techniku jako Ioniq Hybrid.
Nová verze modelu Kona je vybavena zážehovým čtyřválcem Kappa GDI 1,6 litru s přímým vstřikováním, který poskytuje nejvyšší výkon 77 kW (105 k) a maximální točivý moment 147 Nm. Elektromotor s permanentním magnetem dosahuje nejvyššího výkonu 32 kW (43,5 k) a maximálního točivého momentu 170 Nm. Maximální výkon hybridní soustavy pak je 103,6 kW (141 k) a točivý moment až 265 Nm. Tyto parametry jsou tedy shodné s modelem Ioniq Hybrid.
Součástí hybridního pohonu je také sada lithium-polymerových akumulátorů s kapacitou 1,56 kWh. Vysokonapěťové akumulátory poskytují optimalizovaný výkon a umožňují rychlou rekuperaci kinetické energie. Spotřebu zatím Hyundai neuvádí, ale lze předpokládat, že bude o něco vyšší než u hybridního Ioniqu, který sice disponuje stejnou technikou pohonu, ale je lehčí a má lepší aerodynamiku.
Rozměry i prostornost interiéru by měly být shodné s ostatními verzemi Hyundaie Kona. Výjimkou je pouze objem zavazadového prostoru, který pravděpodobně trochu zmenší baterie, které jsou zpravidla uložené právě pod ním. Ten je u běžných verzí 361 litrů a u elektrické 332 litrů. Je pravděpodobné, že hybrid jej bude mít ještě trochu menší než elektromobil, ale jak moc se zavazadlový prostor oproti běžným verzím zmenší, na to si musíme počkat.
Prvky výbavy, které vůz bude nabízet, už známe z různých verzí modelů Kona a Ioniq. Je to například středový dotykový displej 10,25“, který ovšem bude za příplatek. Dále pak různé systémy pro konektivitu nebo bezpečnostní asistenty. Co z toho ale bude v základu a co za příplatek, to se také dozvíme později. Při uvedení na trh bude k dispozici exkluzivní kombinace modrého odstínu Lagoon a černé střechy, která je na fotografiích. Zákazníci budou mít kromě toho na výběr dalších 26 barevných kombinací, jimiž si mohou přizpůsobit vzhled vozu vlastnímu vkusu.
V kombinaci s multimediálním systémem a 10,25“ displejem nabízí Hyundai Kona Hybrid také systém Eco-DAS pro snížení spotřeby paliva. Ten řidiči pomáhá s předvídavou jízdou, protože ho na základě dat z navigace upozorňuje na místa, kde bude potřeba zpomalit (obce, křižovatky a podobně), a pomáhá mu tak v tom, aby maximálně využil rekuperaci a minimalizoval použití brzd. Zároveň pracuje i s převýšením na trase a například před stoupáním zvýší výkon spalovacího motoru. Tím uloží energii do baterie a ve stoupání elektromotor pomůže k efektivnějšímu zvládnutí kopce.
Komentáře ke článku