Přidáte se k nám?
Výměna kol přijde na tři miliony korun
To platí naštěstí jen pro vlastníky Bugatti Veyron
Bugatti Veyron je automobilová legenda, král vysokých rychlostí a nepřekonatelného luxusu. Volkswagen do Bugatti nalil nepřeberné množství peněz, díky čemuž v roce 2005 vznikl jeden z nejúchvatnějších strojů této planety.
Se zrychlením z nuly na stovku za 2,5 sekundy a s neuvěřitelnou maximální rychlostí necelých 408 km/h udával nová měřítka. A to i navzdory vysoké hmotnosti 1890 kilogramů.
Jeho technika je stejně unikátní jako předchozí čísla. Uprostřed se nachází motor W16 o objemu osmi litrů, jemuž pomáhá čtveřice turbodmychadel. Výsledný výkon činí 1001 koní (736 kW) a točivý moment 1250 Nm. Vše putuje na čtyři kola přes systém Haldex a sedmistupňovou převodovku DSG.
Vlastnit Bugatti Veyron je dost drahý špás
Servis takového monstra je pochopitelně hodně nákladný (výměna oleje a filtrů vyjde na přibližně 500 000 Kč). Dnes se ale podíváme, kolik stojí výměna kola a pneumatiky. Takže pár informací do začátku: pneumatiky se mají měnit po 4000 kilometrů, po třetím přezutí se s nimi musejí nasadit i nové kované disky OZ Racing. Pneumatiky se na ně totiž lepí a kola se tím zničí.
Za výrobky Michelin si Bugatti účtuje v přepočtu okolo 500 000 Kč, kola stojí o dost více než 1 000 000 Kč. To znamená, že 12 000 najetých kilometrů majitele vyjde na 2 500 000 Kč, a to jen za materiál. Za vlastní práci, která je velice náročná, zaplatí dalších pár set tisíc. Takže si 2 500 000 Kč zaokrouhleme na rovné 3 000 000 Kč.
A za to se už dá pořídit třeba zbrusu nový Nissan GT-R a ještě zbyde na mnoho pneumatik, hektolitry benzinu a servis. Svět miliardářů je prostě úplně jiný vesmír.
Komentáře ke článku