Přidáte se k nám?
Škoda Scala s novým stylem i technikou
Nový kompaktní hatchback se představuje v Tel Avivu
Škoda Auto si pro představení svého zcela nového modelu Scala vybrala pro mnohé překvapující místo - Tel Aviv. Není to náhoda. Mladoboleslavská automobilka spolupracuje s několika izraelskými technologickými firmami a v Izraeli byla také nedávno otevřena pobočka kreativní základny budoucích technologií Škoda DigiLab Israel.
Škoda Scala je nástupcem Rapidu Spaceback, řadícího se do nejprodávanějšího evropského segmentu, tedy mezi kompaktní hatchbacky. V tomto případě se ovšem jedná o mnohem větší proměnu, než jen o další generaci. Spaceback byl vysoce praktické auto, v mnoha ohledech typické pro značku Škoda - prostornější, než je pro hatchback obvyklé, protože se svým profilem blížil téměř kombi. Tak jako v jiných segmentech i zde tedy Škoda nabízela „víc auta“ než jiní. Současně ale šlo o vůz, u něhož byl kladen důraz na minimalizaci nákladů, protože v podstatě šlo o nástupce modelu Octavia Tour, tedy souběžně vyráběného vozu starší generace, umožňujícího nabízet solidní kvalitu za bezkonkurenční cenu.
Občas se můžeme někde dočíst, že Rapid nebyl prodejně moc úspěšný. S tím nelze souhlasit. Ještě v letošním prvním čtvrtletí se tento model v evropském žebříčku kompaktních vozů s prodejem 35 206 vozů umístil těsně za první desítkou jen s nevelkým odstupem za Hyundaiem i30 (42 284 prodaných aut), i když samozřejmě daleko za elitní dvojicí tohoto segmentu Volkswagenem Golf (242 075 nově registrovaných vozů) a Škodou Octavia (123 710 registrací). Přitom Rapid byl cíleně navržen s orientací jen na některé cenově velmi citlivé trhy.
Scala si uchovává to nejlepší ze Spacebacku, tedy originální profil zaručující nadstandardní prostornost, a k tomu přidává špičkovou techniku získanou díky použití koncernové platformy MQB-A0. Díky tomu může nabídnout veškeré dostupné asistenční a komunikační systémy. S trochou nadsázky se proto dá konstatovat, že Scala je prvním po všech stránkách plnohodnotným hatchbackem nižší střední třídy se značkou Škoda.
Scala přináší do nabídky značky mnoho nového. Naznačuje budoucí směřování vnějšího designu a současně je prvním modelem se zcela novým pojetím interiéru s vystupujícím centrálním dotykovým displejem 10,25“. Má délku 4362 mm s dlouhým rozvorem náorav 2649 mm, šířku 1793 mm a výšku 1471 mm. Díky tomu může poskytnout jeden z největších zavazadlových prostorů v tomto segmentu se základním objemem 467 l, při sklopení opěradel zadních sedadel až 1410 l.
V nabídce pohonných jednotek jsou tři zážehové motory - tříválec 1,0 TSI ve verzích 70 kW (95 k) a 85 kW (115 k) a čtyřválec 1,5 TSI o výkonu 110 kW (150 k). Ty doplňuje turbodiesel 1,6 TDI/85 kW (115 k), vybavený systémem selektivní katalytické redukce se vstřikováním AdBlue pro zachytávání emisí NOx. Všechny motory jsou vybaveny filtrem pevných částic. Dodávat se bude i motor 1,0 G-Tec/66 kW (90 k) na zemní plyn (CNG). Převodovky jsou na výběr šestirychlostní přímo řazená nebo automatická dvojspojková DSG.
Další podrobnosti o této novince z mladoboleslavské produkce přineseme už brzy přímo z deštěm skrápěného Tel Avivu.
Komentáře ke článku