Přidáte se k nám?
Porsche 911 - nové i beze změn
Sportovní legenda v osmé generaci
Porsche na autosalonu v Los Angeles představilo osmou generaci legendární modelové řady 911 s interním označením 992. Po stránce vzhledu samozřejmě nepřináší nic revolučního, jen sotva rozpoznatelné retuše nadčasového designu.
Přední kapota mezi novými světlomety LED s výrazným prolisem je inspirována designem prvních generací modelové řady 911. Zádi dominuje výrazně širší, variabilně výsuvný zadní spoiler a na okolní plochy navazující, ušlechtilý světelný pás. S výjimkou předního a zadního nárazníku jsou nyní veškeré vnější panely karoserie vyrobeny z hliníku. Kliky dveří jsou zapuštěné, elektricky výsuvné.
Nová generace přeplňovaných plochých šestiválců je s 331 kW (450 k) ve verzi S výkonnější o 22 kW (30 k). S vylepšeným vstřikováním a nově umístěným turbodmychadlem včetně chladiče stlačeného vzduchu se zvýšila jejich účinnost. Točivý moment se přenáší přes nově vyvinutou osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Verze 911 Carrera S má po přepočtu na NEDC kombinovanou spotřebu 8,9 l/100 km a emise CO2 205 g/km, ve verzi 911 Carrera 4S je to 9,0 l/100 km a 206 g CO2/km.
Obě verze zrychlí z 0 na 100 km/h pod hranicí 4 - kupé s pohonem zadních kol za 3,7 s, Carrera 4S s pohonem všech kol za 3,6 s. S paketem Sport Chrono se časy zlepší o 0,2 s. Nejvyšší rychlosti je 308 km/h (911 Carrera S), resp. 306 km/h u varianty s pohonem všech kol.
Společnost Porsche vyvinula jako světovou novinku standardně dodávaný režim Wet Mode. Tato funkce rozpoznává vodu na silnici, přizpůsobí těmto podmínkám činnost regulačních systémů a upozorní řidiče. Řidič pak může aktivovat tlačítkem nebo voličem jízdních režimů na volantu (Sport Chrono) nastavení pro maximální bezpečnost.
Rovněž sériově dodávaný výstražný a brzdný asistent rozpoznává kamerou nebezpečí kolize s pohybujícími se objekty a v případě potřeby zahájí nouzové brzdění. Poprvé je pro model 911 na přání nabízen asistent nočního vidění s termovizní infračervenou kamerou.
Ve zcela nově koncipovaném interiéru jsou zapuštěné přístroje ve stylu 70. let s tradičně centrálně umístěným otáčkoměrem. Centrální displej 10,9“ systému Porsche Communication Management (PCM) se díky novému uspořádání ovládá rychleji a bezpečněji. Pod ním je kompaktní ovládací panel s pěti tlačítky pro přímý přístup k důležitým funkcím vozidla.
Nabídku završují tři exkluzivní digitální služby: aplikace Porsche Road Trip pro nevšední cestování, osobní asistent Porsche 360+ a internetový kalkulátor emisí Porsche Impact pro neutralizaci individuálních emisí CO2.
Porsche 911 Carrera S stojí v Německu od 120 125 eur, 911 Carrera 4S od 127 979 eur včetně DPH a specifické výbavy. Nové modely lze již objednávat.
Komentáře ke článku