Přidáte se k nám?
Kristoffersson uzavřel sezonu WRX vítězstvím
V JAR skončila jedna velká éra rallyekrosu
Závodem na prosluněném, ale také hodně prášícím okruhu Killarney skončilo nejen letošní mistrovství světa FIA v rallyekrosu (WRX), ale také celá jedna skvělá éra tohoto sportu se silnou účastí továrních týmů. Po odchodu Fordu se v JAR s tovární účastí rozloučily i Peugeot a Audi. Se šampionátem se zde loučil i dvojnásobný mistr světa Matthias Ekström.
Letošní sezoně jednoznačně kraloval Johan Kristoffersson, který před závodem v JAR vyhrál 10 z dosud odjetých 11 závodů, když mu jedinou porážku uštědřil Sébastien Loeb. Na okruhu v Kapském městě se tak bojovalo jen o celkově druhé místo v šampionátu.
Závodu v JAR předcházelo drama pro mistrovský tým PSRX Volkswagen Sweden, protože kontejnery s jeho vybavením se cestou zatoulaly. Ještě v pátek proto nebylo jisté, zda se Kristoffersson a Solberg vůbec postaví na start posledního závodu. Vše nakonec stihli, ale ještě v první kvalifikaci bylo toto drama na výkonu volkswagenů znát.
Od druhé kvalifikace se ale vše dostalo do normálních kolejí a letošní mistr světa dal všem najevo, že si nikdo z loučících nemůže dělat nárok na vítězství. To ale neznamená, že by se v JAR nebojovalo. Právě naopak - závod v Kapském městě byl dokonalou oslavou tohoto sportu a můžeme jen doufat, že se i v příští sezoně sejde dostatečná konkurence, byť bez tovární podpory. Nádherný souboj přinesla už závěrečná kvalifikační jízda.
Boj o druhé místo v mistrovství světa se rozhodl už v semifinále, když Bakkerud skončil v bariéře, takže ztratil šanci předstihnout svého týmového šéfa Ekströma.
Ve finále nejlépe odstartoval Solberg ze druhé pozice, ale z tlačenice po startu vyšel nejlépe jako obvykle Kristoffersson a za Solbergem se z oblaků prachu vynořil Ekström, startující z poslední pozice, před trojicí peugeotů. Jenže pak Solberg chyboval, dostal se do smyku a v prachu do něj narazil Timmy Hansen. Pro oba tím závod skončil. Zatímco Kristoffersson všem ujel, Loeb se marně snažil zaútočit na Ekströma a Timmyho mladší bratr Kevin čtvrtým místem v cíli vyrovnal svůj dosud nejlepší finálový výsledek.
Výsledky finále: 1. Johan Kristoffersson (S, Volkswagen Polo R) 4:12,787, 2. Mattias Ekström (S, Audi S1) 4:15,487, 3. Sébastien Loeb (F, Peugeot 208) 4:16,382, 4. Kevin Hansen (S, Peugeot 208) 4:19,017 5. Petter Solberg (N, Volkswagen Polo R) nedojel, 6. Timmy Hansen (S, Peugeot 208) nedojel.
Konečný stav MS jezdců po 12 závodech: 1. Kristoffersson 341, 2. Ekström 248, 3. Bakkerud (S, Audi) 237, 4. Loeb 229, 5. Solberg 227, 6. T. Hansen 192, 7. Grönholm (FIN, Hyundai), 8. K. Hansen 145.
Konečný stav MS týmů po 12 závodech: 1. PSRX Volkswagen Sweden 568, 2. EKS Audi Sport 485, 3. Team Peugeot Total 421, 4. GRX Taneco (Hyundai) 232, 5. GC Kompetition (Renault Prodrive) 152, 6. Olsbergs MSE (Ford) 72.
Komentáře ke článku