Přidáte se k nám?
Jaguar F-Type Rally Special
Roadster v úpravě pro soutěže
Automobil pro rallye si představujeme jako okřídlený hatchback kategorie WRC, ač existuje i kategorie WRC RGT, v níž můžeme vidět také Porsche 911 GT3 nebo Fiat 124 Spider.
Nebylo tomu tak vždycky. Počátkem 50. let sbíral úspěchy v soutěžích Ian Appleyard s roadsterem Jaguar XK120. Ten třikrát po sobě absolvoval bez jediného trestného bodu rakouskou Alpenfahrt (1950-1951-1952) a zvítězil i v RAC rally (1953) a nizozemské Tulipánové rallye (1951), která se jezdila po celé Evropě a byla dlouhá 3400 km. Appleyardovou spolujezdkyní byla většinou jeho manželka Pat, což byla dcera zakladatele firmy Williama Lyonse.
V rámci oslav 70 let výroby sportovních vozů Jaguar, tedy premiéry prvního XK 120, designéři pod dohledem Iana Calluma a technici značky přestavěli dva F-Type Convertible ve speciální verzi Chequered Flag Limited Edition na soutěžní speciály ve stylu XK 120. Vozy byly upraveny v souladu s předpisy FIA. Jsou vybaveny ochranným obloukem, závodní sedadla mají šestibodové bezpečnostní pásy, na přední kapotě je světelná rampa a ve voze jsou i hasicí přístroje.
Jaguar F-Type Rally car pohání čtyřválec 2,0 l Ingenium přeplňovaný turbodmychadlem. Poskytuje největší výkon 220 kW (300 k). Vůz má posílenou brzdovou soustavu s kotouči s vnitřním chlazením a čtyřpístkovými čelistmi i zesílené závěsy kol se speciálními třícestnými přestavitelnými soutěžními tlumiči a měkčími pružinami. Výsledkem je, že F-Pace Rally car nejen vypadá jako soutěžní speciál, ale lze jej také tak používat, a to dokonce i na šotolinových cestách, jak dokládají fotografie z Walters Areny v jižním Walesu. Zajímavé je, že Jaguar neuvádí, zda F-Type Convertible má pohon všech kol nebo jen zadních.
Komentáře ke článku