Přidáte se k nám?
Nová Cupra Ateca
Prvním vozem nové automobilky je sportovní SUV
Diskuze o univerzální použitelnosti vozů ze segmentu SUV by mohla trvat hodiny a padla by při ní nejedna nadávka. Faktem ale je, že trh mluví jasně a musíme se s nimi naučit žít. A Španělé do tohoto světa právě vypustili dalšího bojovníka, kterého považují za interpretaci svého sportovního ducha.
Nová Cupra Ateca přichází na trh. Ano, díváte se na sportovní verzi Seatu Ateca, který vznikl pod záštitou nově vzniklé automobilky Cupra. Tu založil Seat jako oddělenou divizi svých sportovních vozů, a nyní si můžete prohlédnout jejich první dílo. Oproti svému „chudšímu“ příbuznému se může na první pohled pyšnit dravějším vzhledem, umocněným čtyřmi koncovkami výfuku a devatenáctipalcovými koly broušenými diamantem.
„Obliba SUV neustále roste, ale na trhu není žádný vůz, jako je Cupra Ateca. Proto jsem přesvědčen o tom, že bude úspěchem a skvělým prvním pilířem značky Cupra, který dokonale vyjadřuje její klíčové hodnoty: sofistikovanost, jedinečnost a sportovní výkony,“ řekl Wayne Griffiths, člen představenstva odpovědný za prodej a marketing. „Kromě toho jsme velmi optimističtí, že oslovíme nové zákazníky, kteří hledají tak jedinečný vůz na rozhraní mezi mainstreamovým a klasickým prémiovým segmentem.“
Odvážné tvrzení, které popírá existenci vozů jako Alfa Romeo Stelvio nebo Jaguar F-Pace, se nově vzniklá automobilka bude snažit obhájit s výkonem tří set koní, cválajících z koncernového zážehového čtyřválce 2.0 TSI. Výkonný motor dosahuje díky přímému vstřikování a turbodmychadlu hodnoty točivého momentu 400 Nm. O přenos síly na všechna čtyři kola se stará sedmistupňová dvouspojková převodovka DSG.
Pozoruhodnou vlastností je určitě nízká provozní hmotnost, která činí pouhých 1540 kg (bez řidiče). To je na tento segment opravdu málo. I díky nízké váze tak dokáže protnout hranici 100 km/h z pevného startu za 5,2 sekundy, a pokračovat k hranici 247 km/h. Další zajímavostí je funkce Launch Control, pro lepší akceleraci z klidu.
Nezávislé zavěšení předních kol na vzpěrách McPherson a víceprvková zadní náprava spolu s adaptivními tlumiči DCC (Dynamic Chassis Control) se starají o správnou komunikaci mezi řidičem a silnicí. Systém pohonu všech kol 4Drive analyzuje v reálném čase stav vozovky, rychlost jízdy a otáčení jednotlivých kol, úhel otočení volantu a jízdní styl nebo režim, aby dokázal v každém okamžiku rychle a progresivně měnit rozdělení hnací síly mezi jednotlivá kola podle aktuální potřeby. K dispozici je šest jízdních režimů - Comfort, Sport, Individual, Snow, Off-Road a Cupra.
Interiéru vozu dominuje Alcantara. Řidič je hýčkán tím nejlepším, co se ve skladech Seatu našlo, včetně bezklíčového odemykání, prostorového kamerového systému s rozsahem snímání 360°, navigací plus s osmipalcovým dotykovým displejem, digitálním panelem přístrojů a parkovacím asistentem. I v interiéru však odkazuje na své sportovní schopnosti, například bočními polštáři s povrchovou úpravou připomínající uhlíkové vlákno nebo sportovně obšitým volantem.
Cupra Ateca bude uvedena na trh na konci roku 2018. Základní cena je v České republice stanovena na 1 199 900 Kč, standardem je pětiletá tovární záruka (100 000 km). Vyrábí se navíc v českých Kvasinách, takže jde o nejrychlejší auto, vznikající na našem území.
Ačkoli se původně zdálo, že Cupra Ateca půjde proti vozům, jakým je Kodiaq RS, cíle automobilky zřejmě míří dál. Začínají se tak pomalu vyplňovat její počáteční vize, a to vyšlápnout si na Alfu Romeo. Nový model Cupra Ateca je již nyní k objednání v dealerské síti Seatu.
Základní údaje - Cupra Ateca
Karoserie: | SUV |
Počet míst: | 5 |
Předchůdce: | není |
Příbuzné modely: | Škoda Karoq |
Hlavní konkurenti: | Alfa Romeo Stelvio, Jaguar F-Pace |
Platforma: | MQB |
Pohon: | 4x4 |
Motor: | 2.0 TSI/ 221 kW (300k) |
Umístění motoru: | vpředu |
Převodovka: | sedmistupňová předovka DSG se systémem start-stop |
Maximální rychlost: | 247 km |
Zrychlení 0-100 km: | 5,2 s |
Spotřeba paliva podle NEDC: | 7,4 l/100 km |
Spotřeba paliva podle VLTP: | 8,5 – 8,9 l/100 km |
Délka: | 4376 mm |
Výška: | 1611 mm |
Rozvor náprav: | 2631 mm |
Průměr otáčení: | 10,8 m |
Provozní hmotnost: | 1615 kg |
Užitečné zatížení: | 535 kg |
Objem zavazadlového prostoru: | 485 l |
Místo výroby: | Kvasiny |
Záruka: | 5 let/100 000 km |
Cena základní verze: | 1 199 900 Kč vč. DPH |
Komentáře ke článku